مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات .

مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات

ضرورت مشاوره خیانت چیست ؟

ضرورت مشاوره خیانت چیست ؟
میانگین ۵ رای از تعداد ۲

مشاوره خیانت (betrayal advice)

مشاوره خیانت یعنی جلسه ای یک روانشناس مورد خیانت طرف مقابل برگزار می‌شود . حال مشاوره خیانت ممکن است فرد از خیانت طرف مقابل مطمئن شد یا اینکه به خاطر شکی که به خیانت همسرش دارد مشاوره خیانت را برای گرفتن تصمیم ره این موضوع انتخاب کرده است . گاهی بعضی از افراد مشاوره خیانت را جدی نمی گیرند و از روی نا آگاهی مسائل خصوصی خود و همسرشان را دوسن و نزدیکان خود مطرح میکنند . نظر داشته شید که مشاوره خیانت فقط ید توسط روانشناس به شما ارائه شود . غیر این صورت ممکن است افراد مشورت اشته به زندگی شما آسیب برسانند . بنابراین مشاوره خیانت را بسیار جدی بگیرید بتوانید از راهنمایی های یک فرد صالح ببرید . خیانت مطرح شده ید از ریشه بررسی شود بتوان مورد آن تصمیم سنجیده گرفت . این بررسی معمولا توسط یک روانشناس ید انجام گیرد .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


مشاوره خیانت همسر (counseling wife betrayal)

مشاوره خیانت همسر معمولا به این صورت است که فردی که مورد خیانت قرار گرفته است یا این حدس را میزند که به او رابطه خیانت میشود ، نزد یک روانشناس میرود . قصد فرد از أین مراجعه قرار گرفتن روند مشاوره خیانت همسر أین است که یک فرد متخصص او را تصمیم گیری این زمینه یاری کند . جریان مشاوره خیانت همسر معمولا روانشناس ابتدا کاملا به صحبت های مراجع خود گوش میدهد و نکته هایی که بنظر برای مشاوره خیانت همسر و گرفتن نتیجه مثبت آن لازم است را ظبت میکد . بعد توجه به اطلاعاتی که از صحبت های فرد کسب کرده است ، به بررسی وضعیتی که دو طرف آن گیر هستند میپردازد . بعد از بررسی کامل زندگی زوجین روانشناس سعی پیدا کردن راه حل و انتخاب بهترین راه حل برای زن و شوهر میکند .

مشاوره خیانت شوهر

مشاوره خیانت شوهر مقابل مراجعه برای بررسی خیانت زن به شوهر از فراوانی کمتری برخوردار است . اگر از مشاوران تجربه تر بپرسید خواهند گفت که خواست مراجعان خانم آنها برای داشتن جلسات مشاوره خیانت شوهر بسیار زیاد بوده است . جلسه مشاوره خیانت شوهر مشاور ید دقت داشته شد که ابتدا گرفتن اطلاعاتی که مراجع به صورت خود آگاه و نا خودآگاه اختیارش قرار میدهد از وقوع یا احتمال وقوع خیانت مطمئن شود . صورت اطمینان و راستی آزمایی مراجع آنگاه میتواند پیشنهادات خود را برای کمک به مراجع ارائه کند .

گاهی اوقات افراد دچار یک سوءتفاهم ساده میشوند . روانشناس ممکن است تشخیص اشته اوضاع را پیچیده تر و حتی بحرانی تر کند . گاهی نیز مراجع ممکن است دچار توهم و اختلالات روانی شده شد و خودش از آن بی خبر شد . برای مثال اختلال پارانویا افراد را به چنین شک هایی وا میدارد .

مشاوره خیانت زن

مشاوره خیانت زن نیز به مانند مواردی که لا اشاره شد ید انجام شود . گاهی جریان مشاوره خیانت مانگر تشخیص میدهد که ید هر دو نفر جلسه حضور داشته شند . مثلا جریان مشاوره خیانت زن روانشناس ممکن است نتواند به صحبت های شوهر اعتماد کامل داشته شد . مثلا زمانی که شوهر مبهم صحبت میکند یا اینکه حرف هایی که به همسرش نسبت میدهد اغراق آمیز به نظر میرسد . این شرایط معمولا روانشناس های حرفه‌ای به این ترتیب عمل می‌کنند که : بصورت جدا گانه چند جلسه ابتدایی را طفین صحبت میکنند . بعد از روشن تر شدن بیشتر قضایا زمان آن فرا می‌رسد که هر دو طرف جلسات مشاوره مشترک شرکت کنند مشاور حرف های آنان را حضور یکدیگر نیز بررسی و آنالیز کند . بعد از بررسی موارد ذکر شده , مشاور میتواند راه حل بسیار دقیق تر و موثر تری را ارائه کند.

مشاوره خیانت تلفنی متخصص

مشاوره خیانت تلفنی متخصص نیز از دیگر راه هایی است که افراد میتوانند برای یاری گرفتن مورد خیانت به همسر از آن استفاده کنند . مشاوره خیانت تلفنی متخصص معمولا زمانی کارآمد است که فرد متقاضی مشاوره امکان استفاده و دسترسی به مشاوره خانواده را نداشته شد . مثلا مردی را نظر بگیرید که خیانت به شوهر از سمت همسرش حس کرده یا از آن مطلع است . اما بنا به دلایلی مثل اینکه نزدیکی خود یا شهر و روسیی که زندگی میکند مشاوره و روانشناسی وجود ندارد برایشان بهتر است که از این امکان استفاده کنند . یا بعضی از شرایط خاص مثلا بعضی از فرهنگ ها امکان مراجعه حضوری افراد به روانشناس وجود ندارد . این شرایط مشاوره روانشناس میتواند موثر شد .

انواع خیانت زن به شوهر

شاید اولین چیزی که بعد از شنیدن خیانت زن شوهر دار میشنویم خیانت جنسی شد . اما این گمان کاملا اشته است .خیانت انواع و ابعاد گسترده ای دارد . ادامه به چند مورد از خیانت زن به شوهر اشاره میکنیم .

  • خیانت عاطفی : زمانی که زن رابطه احساسی و عاطفی خود را به کسی جز شوهر خود اختصاص میدهد واقع به احساسات شوهر خود خیانت کرده است .
  • خیانت مالی : زمانی که زن بدون اجازه موردی خارج از امور زندگی و برای غیر هزینه کند نمونه خیانت مالی به شوهر محسوب میشود .
  • خیانت جنسی : زمانی که زن بدن و اندام جنسی خود را کسی جز همسرش شریک میشود و فردی غریبه رابطه جنسی برقرار میکند .
  • خیانت راز داری : خیانتی که زمانی رخ میدهد که زن اسرار و اتفاقات حریم خصوصی شوهرش را خارج از زندگی فاش میکند .

عواقب خیانت زن شوهردار

عواقب خیانت زن شوهر دار تنها به رابطه خودش و همسرش لطمه وارد نمی کند . بلکه ابعاد فردی نیز زندگی خود زن و خانواده‌اش را تحت ثیر قرار می دهد . مردی که دچار خیانت از طرف همسرش شده است سرخورده میشود . احتمال بروز افسردگی این فرد بسیار لا میشد . صورتی که زوجین از هم طلاق بگیرند نیز ، مرد دیگر نمیتواند به راحتی به هیچ زنی برای تشکیل خانواده اعتماد کند .فرزندان زن خیانتکار نیز از اعمال او آسیب میبینند . آنها از کودکی سرمشقی مثل ما خیانتکار خود را سر لوحه رفر خود قرار میدهند . مثلا دختر خود میگوید مام خیانت می کرد پس من هم این کار را میکنم . پسر چنین مای نیز از تمام زنان کئنه به دل میگیرد که میتواند او را به فرد خطرناکی برای جامعه تبدیل کند .

نشانه های خیانت زنان به شوهر خود

خیانت به شوهر زنان رفر هایی را مشخص میکند که میتوان آنها را به عنوان نشانه‌های خیانت زنان رابطه زناشویی مورد توجه قرار داد . شاید اولین نکته ای که زمان خیانت تغییر میکند سردی روابط جنسی است . به طور معمول زنان نسبت به رابطه جنسی همسر خود خیلی حساس هستند یعنی اینکه اگر طبق عادت هر چند روز یکر رابطه جنسی نداشته شند آزرده میشوند . زنانی که رابطه جنسی خود را فرد سومی برقرار میکنند دیگر آنچنان میلی به رابطه همسر خود ندارند و اگر او از زن تقاضا نکند شاید خیلی به رابطه زن نشد .نشانه دیگر خیانت این است که زن نسبت به شوهر و زندگیشان یک حالت بی تفاوتی از خود بروز میدهد . حالی که یک زندگی زناشویی سلامت زن نسبت به ظاهر و طن شوهرش حساس و دقیق است .


بیشتر بخوانید: علت خیانت مردان چیست؟


عوامل موثر خیانت

خیانت زنان مهل فقط به این دلیل نیست که خیانت آنها فقط از روی هوس و تنوع طلبی جنسی شد . عوامل زیادی این موضوع دخیل هستند . مثلا زمانی که شوهر زن بد رفری میکند ، او را از لحاظ جسمی و روحی آزار میدهد و فضای امنی برای همسرش خانه فراهم نمیکند ، همسرش را به سمت خیانت سوق میدهد . وقتی زنی به زندگی زناشویی خود دلگرم نشد احتمال اینکه به دنل روابط فرا زناشویی برود بسیار محتمل خواهد بود . گاهی اوقات نیز مردان خود ا مین نکردن نیاز جنسی و عاطفی زن زمینه را برای خیانت او فراهم میکنند . قطعا خیانت به هیچ عنوان از سوی هیچ یک از طرفین پذیرفته نیست اما خب نید به سادگی از کنار عوامل به وجود آورنده خیانت چشم پوشی کرد و آن را نادیده گرفت . قطعا عدم تمکین از سمت مرد از عوامل اصلی به وجود آمدن خیانت میشد .

مشاوره مورد خیانت شوهر

مشاوره مورد خیانت شوهر تمام خدمات و یاری هایی که به اینجا به آنها اشاره کردیم به زنانی که مشکوک یا مطمئن از خیانت شوهرشان هستند نیز ارائه میشود . اما مسائلی وجود دارد که احتمال وقوع خیانت شوهر به زن را لا میبرد . بهتر است خانم ها این مسائل را حتما نظر بگیرند . دور بودن زن و شوهر از هم به هر دلیلی که شد ، قطعا احتمال خیانت مردان مهل را لا میبرد . خانم ها توجه داشته شند که مردان طاقت کمتری نسبت به زنان بعضی مسائل مانند نیازهای جنسی و عاطفی دارند . بعضی از خانمها به هر دلیلی گاهی سالها نیاز جنسی خود را سرکوب میکنند و این امر نیز موفق هستند . اما مردان به هی گچ وجه اینچنین قت کنترلی را ندارند و ممکن است خیلی زود برابر موقعیت ها تسلیم شوند .

طلاق تنها چاره خیانت

گاهی اوقات خیانت هایی مثل خیانت های جنسی به حدی فجیح و غیر قابل انکار است که فرد خیانت دیده حتی اگر بخواهد نیز نمیتواند او را ببخشد . مثلا فرض کنید که مردی به دلیل اعتیاد یا الکلی بودن ر ها از حالت تعادل خارج شده است و معشوقه خود را خود به خانه آورده و جلوی چشمان همسرش او رابطه جنسی برقرار کرده است . بعد از گذشت مدتی حتی اگر مرد واقعا تغییر کرده شد و دیگر مرتکب کار خلافی نشود نیز زن نمیتواند خاطراتی که دارد زندگی کند . ید به زن حق داد اگر این موارد حاد انتخاب کند که طلاق تنها چاره خیانت شد . اما گاهی مرد ابتدای راه خیانت مثلا زمانی که ارتط به شکل مجازی یا تلفنی دارد از کار خود پشیمان میشود و زن نیز میداند که او ارزش اعتماد کردن را دارد ، پیشنهاد مشاوران بخشش از طرف خانم میشد .

روانشناسی خیانت (psychology of betrayal)

روانشناسی خیانت موضوعاتی که این دسته قرار میگیرند مورد بررسی ریشه ای و اصولی قرار میگیرند . برای مثال اگر بخواهیم که مواردی را که عث بوجود آمدن خیانت میشود را به صورت اجمالی مرور کنیم میتوانیم به نکات زیر اشاره کنیم :

  • عدم تمکین دوطرف مسائل جنسی . یعنی یکی از دو طرف نیاز جنسی طرف مقابل را به خوبی برطرف نمیکند یا کیفت رابطه جنسی زوجین پایین است .
  • مشکلات حل نشده زناشویی و نبود رابطه عاطفی قوی بین زن و شوهر
  • اگر مدت زمان زیادی از طلاق عاطفی زوجین بگذرد نیز احتمال خیانت زوج به یکدیگر لا میرود .
  • مردان صورتی که رابطه زناشویی سر خورده شوند گاهی فقط برای انتقام به خیانت روی میاورند .
  • بعضی افراد به دلیل تنوع طلبی جنسی منیتوانند موقعیت های مختلف خیانت خود را کنترل کنند . این مسئله مشاوره زناشویی به عنوان یک اختلال و مشکل روانی نیز برسی میشود .

عاقبت خیانت به همسر

حکم خیانت مرد به زن قطعا صورت اثت بسیار برای مرد گران تمام میشود . ولی واقع بزرگترین بهایی که مرد ید بپرداز از دست دادن زنی است که شاید ردزی عاشقانه او ازدواج کرده است . عاقبت خیانت به همسر این است که شاید یک زندگی که سالها برای ساختنش زحمت کشیده شده عرض چند روز و بخاطر یک هوس بچگانه از بین برود . گاهی مرد یا زن خیانت دیده به دلیل وجود بچها زندگی میماند و از طلاق صرف نظر میکند . اما این رابطه هیچگاه مانند سابق نخواهد شد . بنا براین چه زنان و چه مردان مهل ید مطالعه و کسب آگاهی مورد این مطالب از به وجود آمدن این اتفاق جلوگیری کنند . زنان و مردانی که رابطه فرازناشویی را تجربه میکنند از مدت دچار عذاب وجدان شدیدی میشوند که گاهی آخر عمر ادامه پیدا میکند .


بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:۱۳ Steps to Recover From Betrayal

ضرورت مشاوره خیانت چیست ؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۴:۰۶ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)