مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات .

مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات

عوامل ازدواج موفق

۵٫۰
۰۱

عوامل ازدواج موفق شامل چه مواردی می شود ؟ آیا تمامی افراد موفق یک سبک زندگی دارند ؟ آیا برای داشتن یک ازدواج موفق راهکار های خاصی وجود دارد ؟ شاید همه ما زندگی به دنل پاسخ این سوال ها بوده ایم . مورد یک ازدواج موفق هیچ تضمین خاصی وجود ندارد . هیچ کسی نمی تواند ادعا داشته شد که یک ملاک خوب حتماً عث ازدواج موفق می شود . برای مثال مادیات و وضع اقتصادی از ملاک های بسیار مهم ازدواج هستند .


بیشتر بخوانید: ازدواج همسن


عوامل ازدواج موفق

اما گاهی شاهد اختلاف بین زوج هایی هستیم که از لحاظ مادی تمکن کامل را دارند . اما می‌توان رعایت اسندارد ها و نظر داشتن مزایا و معایب یک فرد ، احتمال اشته انتخاب را کاهش داد . ممکن است هر کسی بنا بر تجارب خود نظرات مختلفی مورد ازدواج موفق داشته شد . اما تمام ویژگی ها و ملاک های خوب مشخص و شناخته شده هستند . این ما هستیم که ید صفات خوب و بد طرف مقابل را تشخیص دهیم و تصمیم بگیریم . از عوامل ازدواج موفق انتخابی است که آگاهی ، شناخت و منطق صورت بگیرد . از مهمترین عوامل ازدواج‌ موفق انتخاب فردی است که بیشترین تناسب و نقاط مشترک را شما داشته شد .


بیشتر بخوانید:مشاوره ازدواج آنلاین


مهمترین عوامل ازدواج موفق

مهمترین عوامل ازدواج موفق چه چیز هایی هستند ؟ چگونه می توانیم یک ازدواج موفق داشته شیم ؟ طبیعً برای ازدواج موفق فاکتور هایی وجود دارد که ید نظر بگیریم .ید ها و نید هایی که همه ما حدودی آنها آشنا هستیم . چهار چوب ها و سنت هایی که رعایت آنها می تواند مسیر خوشبختی را هموار سازد . برای مثال از مهمترین عوامل ازدواج موفق سلامت جسمانی و روانی طرف مقابل می شد . چرا که یک فرد سالم می تواند یک خانواده سالم را به وجود بیاورد . این مورد سلامت روانی بسیار حائز اهمیت است . موضوع مهم دیگر شرافت و اصالت خانوادگی فرد است .

وصلت یک خانواده شریف و سالم می تواند نقش مهمی داشته شد . یکی دیگر از مهمترین عوامل ازدواج موفق نوع آمد و شغل فرد می شد . اینکه چه میزان و از چه راهی آمد کسب می کند . موارد دیگری مانند نیت و هدف فرد از تشکیل خانواده ، تناسب میان سن ، فرهنگ ، تحصیلات ، ظاهر ، سطح خانوادگی زوجین ، اهداف و برنامه های طرف مقابل از مهمترین عوامل ازدواج موفق می شند .

اصلی ترین عوامل ازدواج موفق

عوامل ازدواج موفق شامل چه مواردی می شود ؟ آیا طرف مقابل ید تمام ویژگی ها و ملاک های خوب را داشته شد ؟ اصولاً نید توقع داشته شیم که طرف مقابل تمام خواسته ها و ملاک های ما را داشته شد . چرا که هیچ شخصی به طور صد صد تمام و کمال نیست . اما می توانیم بسنجیم که آیا مزایای مخاطب ما بر معایبش برتری دارد یا خیر ؟ آیا خوبی های او آن ق هستند که بتوانیم از برخی کاستی های او چشم‌ پوشی کنیم ؟ نکته مهم دیگر اینکه مخاطب خود به تفاهم برسیم ، چرا که از اصلی ترین عوامل ازدواج موفق تفاهم بین زوجین است .

تفاهم به این معنا نیست دختر و پسر از همه نظر شبیه هم شند . بلکه تفاهم یعنی ایجاد سازگاری و پذیرفتن نقاط ضعف و قوت هم دیگر است . یکی دیگر از اصلی ترین عوامل ازدواج موفق نبودن اختلاف های چشمگیر بین زوجین است . هیچ زمینه ای نید اختلاف بیش از حد مجاز شد ، چرا که ممکن است خطرساز شود .

عوامل ازدواج موفق دختران

عوامل ازدواج موفق دختران ممکن است به دقت و جزئی نگری آنها مرتبط شد . معمولا دختر ها بیشتر مسائل را بررسی و تجزیه و تحلیل می کنند . از آنجایی که دختران بسیار احساسی هستند ، از عوامل ازدواج موفق دختران عاقلانه و منطقی تصمیم گرفتن است . گاهی می‌ بینیم که خانم ها منطق را کنار گذاشته و صرفا از روی احساسات تصمیم می‌ گیرند . ازدواج موفق نظر گرفتن اخلاق و رفر ، وضعیت اقتصادی و کاری ،سطح فرهنگی و خانوادگی و موارد دیگری میسر است . این زمینه مراجعه به مراکز مشاوره قبل از ازدواج و بهره گیری از تجارب و راهنمایی های متخصصین مشاوره ازدواج بسیار مفید است . به خصوص برای افرادی که شناخت یا جمع بندی و نظم خاصی از ملاک ها و معیارهای ازدواج خود ندارند .


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق


عوامل ازدواج موفق پسران

عوامل ازدواج موفق پسران بیشتر به شرایط و شخصیت خود آنها برمیگردد . برای مثال آقایان ید بدانند که آیا به رشد عقلی و ک ست از ازدواج رسیده اند ؟ آمادگی پذیرش این مسئولیت یعنی تشکیل خانواد و یا پ شدن را دارند ؟ از لحاظ مادی به رشد و استقلال کافی رسیده اند ؟ از آنجایی که آقایان تنوع طلب هستند ید انتخاب خود به اطمینان کامل برسند . آیا این زن همان کسی است که همیشه دوست خواهند داشت ؟ آیا از لحاظ ظاهر ، اخلاق و رفر ، تحصیلات ، فرهنگ ، خانواده ، عفاف و حجاب همان شخصی است که می ‌خواهند ؟ اینها مواردی از عوامل ازدواج موفق پسران هستند .

برخلاف خانمها آقایان سطحی نگر هستند . اما ممکن است هنگام انتخاب همسر دقت و آگاهی کافی را نداشته شند . بنا بر مسائل کلی تصمیم بگیرند و از کنار مسائل مهم و کلیدی بدون توجه رد شوند . لذا مبحث ازدواج مشاوره خانواده میتواند برای آنها زمینه ساز یک ازدواج موفق شد .


بیشتر بخوانید: موفقیت ازدواج


ازدواج موفق چه ازدواجی است ؟

ازدواج موفق چه ازدواجی است ؟ چگونه می توانیم بفهمیم که یک ازدواج موفق داشته ایم یا نه ؟ آیا یک ازدواج موفق شکل خاصی دارد ؟ نمی توانیم بگوییم ازدواج موفق لزوماً این ویژگی ها را دارد . چرا که ممکن است هر فردی به شکل خاصی احساس موفقیت و خوشبختی کند . به طور کلی پاسخ به این سوال که ازدواج موفق چه ازدواجی است ؟ میتوان گفت ازدواجی که آن رشد و سازندگی زوجین وجود دارد .

عث پیشرفت و شکوفایی استعداد زوجین شود . ازدواجی که مسیر رسیدن به خواسته ها ، اهداف و آرزوها شد . زمانی که احساس کنیم به سمت موفقیت و پیشرفت حرکت می کنیم . هنگامی که زوجین کنار یکدیگر احساس آرامش و عشق و علاقه داشته شند . به همدیگر افتخار کنند و از هم بودن لذت ببرند . برای زندگی و فرزندان خود برنامه های سازنده و هدفمند داشته شند و بسیاری از موارد دیگر که یک ازدواج موفق ثیر گذار هستند را می توان نام برد .

سوالات متداول

عوامل موثر ازدواج موفق چیست ؟

عوامل بسیاری ازدواج موفق ثیر گذار هستند . برخی از این موارد شامل : ازدواج فردی که از لحاظ تدین ، فرهنگ ، اخلاق و رفر ، سن ، تحصیلات و خانواده شما هم سطح شد .

مهم ترین ملاک ازدواج چیست ؟

مهم ترین ملاک این است که زوجین هم تفاهم داشته شند . از لحاظ عقاید ، طرز فکر ، اهداف ، برنامه های زندگی ، علایق و خواسته ها هم سازگاری و نقطه نظر مشترک داشته شند .

شروط ازدواج موفق چه میتواند شد ؟

ممکن است هر کسی شرایط خاص خود را داشته شد ‌ . اما شرایطی از قبیل استقلال مالی ، وضعیت مسکن ،موقعیت شغلی ، توقعات و انتظار ها شروط مهمی هستند که ید بیان شوند .

ازدواج سالم و موفق به چه ازدواجی گفته میشود ‌ ؟

ازدواجی موفق است که زوجین آن امنیت و آرامش داشته شند . ازدواجی که عث پیشرفت و موفقیت زندگی بشود . زوجین از همدیگر احساس رضایت و عشق و محبت داشته شند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : ۸ Essentials for a Successful Marriage

عوامل ازدواج موفق

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۵:۱۵ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)