مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات .

مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات

راز زندگی موفق چیست ؟

۵٫۰
۰۱

راز زندگی موفق یک سوال بزرگ ذهن تمام زوج‌ هایی است که مادام احساس می کنند که زندگی مشترک آن ها وضعیت ایده آل خود نمی شد . راز زندگی موفق هرگز محدود به یک جنبه خاص مانند عشق یا وضعیت مالی نمی شد . بلکه راز زندگی موفق نکاتی اصولی هستند که تمام جوانب زندگی را تحت شعاع قرار می دهند . راز زندگی موفق گنجینه ای از مهارت ها می شد که بخش بزرگی از آن اکتسابی و قابل آموختن است . مشاوره خانواده میتواند تحلیل وضعیت و شرایط زندگی مشترک شما و توجه به نقاط قوت و ضعف موجود ، راز زندگی موفق را به شما بیاموزد .

راز زندگی موفق زناشویی

راز زندگی موفق زناشویی دنیای امروزی که به کرات شاهد طلاق عاطفی ، جدایی و زندگی های پر از اختلاف ،کشمکش ، و نزاع هستیم میتواند نجات بخش شد . راز زندگی موفق زناشویی همان ید ها و نید هایی هستند که زوجین ید نسبت به یکدیگر و نسبت به زندگی شرایط مختلف به جا بیاورند . راز زندگی موفق زناشویی دارای اصول و ارکان مشترکی است اما هرگز از زندگی دیگران قابل کپی برداری نمی شد چرا که هر زوج زندگی منحصر به فرد خود را دارند پس نمی‌توان به دنل تقلید کورکورانه از زندگی دیگران انتظار یک زندگی زناشویی موفق را داشت .

راز زندگی موفق زوجین

راز زندگی موفق زوجین اگر بخواهد به صورت سوال از زوج های مختلف پرسیده شود ممکن است پاسخ های متعدد و متنوعی را شاهد شیم چراکه راز زندگی موفق زوجین توجه به شخصیت زوج ، سن زوجین ، وضعیت اجتماعی زوج ، عقاید ، افکار ، فرهنگ و علایق زوج ، وضعیت مالی زوج و . . . ممکن است متفاوت شد . یعنی زوج توجه به وضعیتی که آن قرار دارند و شکل رابطه آن ها ، ممکن است راز موفقیت رابطه خود را گرو موارد خاصی بدانند به همین دلیل است که نمیتوان راز زندگی موفق را کپی برداری کرد اما میتوان آن را الگوی خود قرار داد .

اصلی ترین راز زندگی موفق

اصلی ترین راز زندگی موفق می تواند شامل موارد زیر شد . ابراز علاقه کلامی ، بیان واضح احساسات ، افکار ، نظرات و عقاید ، گوش دادن بجا و به اندازه به یکدیگر ، توجه به کیفیت و کمیت رابطه زناشویی ، قدانی از یکدیگر ، شناخت مسئولیت ها و پذیرش آن ها ، ک تفاوت های فردی و فطری زن و مرد ، احترام متقابل ،بیرون رفتن و گذراندن وقت به صورت دو نفره ، کمک به پیشرفت فردی و اجتماعی یکدیگر ، داشتن هدف و برنامه ریزی برای آن ، اختصاص دادن وقت برای توجه به نقاط ضعف و قوت زندگی مشترک ، واقع گرایی و حذف توقعات غیر معقول از یکدیگر ، پذیرش اشتهات و تلاش برای رفع آن ها و . . .


بیشتر بخوانید: اهمیت سن ازدواج موفق


راز خوشبختی زندگی زناشویی

راز خوشبختی زندگی زناشویی به دیدگاه و تعریف فرد از خوشبختی نیز بستگی دارد . طبیع فردی که به شدت مادی گرا است وضعیت مالی آنچنانی را خوشبختی میداند و کار و سرمایه گزاری را راز خوشبختی . اما اگر تعریف از خوشبختی تعالی همه جانبه زوج شد پایه ها و اصول مشترکی دارد که برخی از آن ها مانند دوران شناخت ، مربوط به قبل از ازدواج است و میتوان از طریق مشاوره قبل از ازدواج آن ها را فرا گرفت . برخی دیگر نیز مربوط به مهارت های زندگی مشترک است و مشاوره ازدواج میتواند راهنمای ما این زمینه شد . راز های ازدواج موفق و خوشبختی به راحتی قابل یادگیری و اجرا می شند فقط نیازمند مطالعه این زمینه و استفاده از تجربه افراد متخصص مانند کارشناسان مشاوره خانواده میشد .


بیشتر بخوانید: موفقیت ازدواج


سوالات متداول

زندگی مشترک موفق چگونه است ؟

زندگی مشترک موفق بگونه ای است که زوج از نظر شخصیتی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، روحی روانی رو به پیشرفت و تکامل شند .

اصول زندگی موفق چیست ؟

کسب مهارت های زندگی مشترک برای داشتن واکنش مناسب شرایط مختلف از اصول زندگی موفق است .

ویژگی زندگی خوب چیست ؟

علاقه پایدار دو طرفه ، صمیمیت و نشاط ، تعهد و وفاداری ، هدف ، برنامه ریزی ، پیشرفت ، انگیزه و امید به آینده و . . . از نشانه های زندگی خوب می شند .


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:What is the Secret to Success in Life?

راز زندگی موفق چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۷:۵۴ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)