مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات .

مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات

پانزده ویژگی زنانی که برای ازدواج مناسب اند

۵٫۰
۰۱

زنانی که هدفمند هستد میتوانند مجموعه ای از مهمترین معیارهای ازدواج را خود داشته شند چراکه هدفمند بودن نتیجه و برایند چندین ویژگی مثبت فرد است. به طور کل انسان ، هدف است که میل به ادامه پیدا میکند و طبیع یک ازدواج موفق نیز هدف میتواند پیش برنده زندگی مشترک زوج شد جایی که بسیاری از کلاس های مشاوره خانواده آنچه که کنار مشکلات دیگر زوج مشاهده میشود بی هدفی آن ها است . پس میتوان گفت که هدفمند بودن نشانه کمال طلبی و میل به تعالی فرد است و زن هدفمند میتواند خانواده را به جلو هدایت کند .

اگر میخواهید بفهمید که طرف مقل شما زنی هدفمند است یا خیر ،مشاوره قبل از ازدواج این زمینه به شما کمک خواهد کرد ، به این صورت که نشانه ها و ویژگی های زنان هدفمند را برای شما روشن میکند و کمک میکند که تشخیص دهید آیا این ویژگی ها طرف مقابل شما وجود دارند یا نه . همچنین شما طی زندگی مشترک برای اولویت بخشیدن به اهداف خود و کل نجات زندگی خود از روزمره گی و طلاق عاطفی میتوانید به مشاوره ازدواج مراجعه کنید .مشاوره ازدواج به عنوان شخص سوم نگاهی جامع به زندگی مشترک شما اهداف کوه مدت و بلند مدتی را برای شما تعریف میکند که بتوانید عمل به آن ها پویایی زندگی مشترک خود را حفظ کنید .

زنانی که مسئولیت پذیر هستند

زنانی که مسئولیت پذیر هستند گزینه های مناسبی برای ازدواج میشند. چرا که زن جایگاه همسر و ما وظایف جدی و حیاتی را دارد . زن به عنوان مدیر خانه ید بتواند به ستی امور خانه را سامان دهی کند ، به تربیت و نیازهای فرزندان رسیدگی کند و کنار این ها همسری مناسب برای نیازهای روحی روانی ، عاطفی ، مادی و جنسی همسر خود شد . رسیدگی به این امور هرگز امر آسانی نمیشد خصوصا زمانی که زن شاغل نیز شد پس تنها یک زن مسئولیت پذیر میتواند این مسائل را به ستی کنترل و رسیدگی کند .

زنانی که صبور هستند

زنانی که صبور هستند میتوانند زندگی مشترک خود را ناملایمات و مواقع بحران نجات دهند ، این زنان هرگز لحظات سخت تسلیم نمیشوند و برابر سختی ها و مشکلات برای حفظ خانواده خود صبر پیشه میکنند ، طبیع اگر زن صبور نشد پیشامدی هرچند کوچک زندگی خود را رها میکند حتی مقابل وظایفی مانند رسیدگی به فرزندان صورت صبور نبودن هرگز نمیتواند به ستی عمل کند . زن هایی که صبور هستند عث میشوند آرامش خانواده از دست نرود .

زنانی که اهل رسیدگی به خود هستند

زنانی که اهل رسیدگی به خود هستند واقع یکی از اصول همسرداری را به جا می آورند . اینکه زن خود را فراموش کند و صرفا به امور خانه و فرزندان یا اشتغال بپردازد به هیچ عنوان مطلوب نمیشد چرا که آراستگی و توجه به سلامت جسمی عث میشود علاقه مرد به همسرش چندین برابر شود . طبیع زنانی که کنار انجام وظایف روزمره توجه لازم را به تناسب اندام ، سلامت جسمی و آراستگی ظاهری خود دارند برای همسران خود جذاب تر و ایده آل تر هستند . اینکه زن سعی کند بهترین حالت ظاهری خود شد قطعا عث کشش و محبت بیشتر میان او و همسرش خواهد شد .

زنانی که اعتماد به نفس هستند

زنانی که اعتماد به نفس هستند روابط اجتماعی ، اشتغال ، همسرداری و کل زندگی فردی و اجتماعی خود موفق تر هستند . این زنان روابطی سازنده و موفق را خواهند داشت و شکوفا کردن مهارت و استعداد خود به خوبی عمل میکنند و قطعا این موارد ثیر مثبتی را بر زندگی مشترک خواهند گذاشت . زنان اعتماد به نفس خود را به ستی شناخته اند و از نقاط قوت و توانایی هایی خود مسیر پیشرفت خود استفاده میکنند . مردانی که کنار خود زنان اعتماد به نفس دارند آسودگی خاطر و اطمینان بیشتری را احساس خواهند کرد چراکه میدانند همسر آن ها قا خواهد بود شرایط مختلف از حقوق خود و خانواده دفاع کند.


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


زنانی که احساس هستند

زنانی که احساس هستند همیشه راضی نگه داشتن همسر خود موفق تر بوده اند . قطعا یکی از مسائلی که سبب کشش مرد به زن و علاقه او میشود ، محبت و احساس لطیف زنانه است که نیازهای عمیق عاطفی یک مرد را پاسخگو شد . شاید اغلب مردان بیان احساسات و عواطف خود مشکل داشته شند اما بدون شک تمامی آن ها نیازمند و علاقه مند به توجه و محبت همسر خود هستند . پس میتوان گفت احساسات و توانایی ابراز آن برای زن ها یکی از مهارت های زندگی است . زنان احساس خلق لحظات عاطفی عث پیوندی عمیق تر میان خود و همسرشان میشوند همچنین محبت ماانه خود را به ستی به فرزندان خود القا میکنند که نتیجه این موارد عث شکل گیری خانواده ای وابسته و شاد خواهد شد .

زنانی که مدیریت هستند

زنانی که مدیریت هستند واقع چندین ویژگی مثبت را همزمان از خود نشان میدهند . وظیفه شناسی ، وقت شناسی ، تدبیر ، آینده نگری ، مسئولیت پذیری ، قت کنترل و . . . همگی ویژگی هایی هستند که پیش زمینه مدیریت میشند . زندگی مشترک نیز وظایف یک زن چه جایگاه همسر چه نقش ما متنوع و مهم میشند و زنی که مدیریت شد به ستی میتواند اوضاع را هر شرایطی سامان دهی کند و به تمامی امور زمان مشخص خود رسیدگی کند . برای مثال زنان مدیریت کنترل مخارج و برنامه ریزی ست برای آمد موجود عث میشوند که ثت مالی و پیشرفت اقتصادی زندگی مشترک امکان پذیر تر شد .

زنانی که پایبند هستند

زنانی که پایبند هستند تحت هر شرایطی تعهد و وفاداری خود را به خانه و زندگی مشترک خود حفظ میکنند . این زن ها روابط خود محط هستند و رعایت خط قرمزها اجازه نمیدهند که کسی به حریم شخصی و زندگی مشترک آن ها نفوذ کند . زنانی که پایبند هستند سلامت اخلاقی دارند و نمیگذارند که به عنوان یک همسر و ما آسیب معنوی از جانب آن ها به خانواده وارد شود .

زنانی که راستگو هستند

زنان هایی که راستگو هستند هیچ مسئله ای را از همسر خود پنهان نمیکنند و عث نمیشوند که وغ گفتن ، اعتماد و صداقت زندگی آن ها از بین برود . واقع زنان راستگو کمتر خود را موقعیتی قرار میدهند که مجبور به وغ گفتن و پنهان کاری شند و شرایط غیر عمد نیز ترجیح میدهند راستگو شند از عواقب وغ امان شند . زنانی که راستگو هستند واقع دارای عزت نفس میشند و ارزش های معنوی خانواده را وغ گفتن زیر سوال نمیبرند .

زنانی که سازگار هستند

زنان هایی که سازگار هستند واقع افرادی واقع گرا و منطقی میشند که خواسته ها و توقعات خود را شرایط زندگی مشترک خود تطبیق داده اند و میتوانند داشتن ک ستی از شرایط و وقایع ، سازش و انعطاف لازم را برای بهتر شدن وضع موجود از خود نشان دهند .

زنانی که سرزنده هستند

زنان هایی که سرزنده هستند میتوانند به ستی از لحظات خود استفاده کنند و نهایت لذت را ببرند . زنان سرزنده شور و نشاط لازم را خانه و خانواده به وجود می آورند و روابط خانوادگی و اجتماعی گرم تر و صمیمی تری را دارند . این زن ها مقابل سختی ها و مشکلات روحیه خود را از دست نمیدهند و فضای خانه را دچار افسردگی نمیکنند . این افراد هر شرایطی سعی میکنند که لبخند داشته شند و شادی خانواده را حفظ کنند .

زنانی که احترام را رعایت میکنند

زن هایی که احترام را رعایت میکنند عث میشوند که ارزش های اخلاقی خانواده حفظ شود ، خط قرمز ها رعایت شوند و حرمت ها از بین نروند . واقع از پیش آمدن بسیاری از مشکلات دیگر حفظ احترام متقابل جلوگیری میکنند . این زنان نه تنها ربطه خود همسر و فرزندان احترام را رعایت میکنند بلکه روابط مهم و ثیر گزاری مانند رابطه خانواده همسر ، حد و مرز ها را رعایت میکنند و اجازه نمیدهند که نزاع و تنش به وجود بیاید .

زنانی که صلح طلب هستند

زن هایی که صلح طلب هستند عث میشوند که مسائل و مشکلات بسیار راحت تر حل شوند . این زنان از هر موضوعی برای ایجاد تنش و نهایت قهرهای بی مورد استفاده نمیکنند و مقابل سعی دارند که راه حلی برای گذر کردن از وضعیت موجود پیدا کنند . زن های صلح طلب پی برقراری آرامش هستند و حتی اگر موضوعی آن ها را ناراحت یا عصنی کرده شد آن را حفظ خونسردی عنوان خواهند کرد .

زنانی که عزت نفس هستند

زن هایی که عزت نفس هستند واقع یک ویژگی مثبت ندارند بلکه پس از کسب ویژگی های ارزشمند و متعالی بسیاری به عزت نفس دست پیدا کرده اند . زنی که عزت نفس داشته شد هرگز اجازه نمیدهد شخصیت و منیت او برای ماسئل پست و بی ارزش خدشه دار شود . این زن ها مشکلات و اختلافات را توجیهی برای سر زدن رفر ناپسند از خود نمیدانند . زنی که عزت نفس داشته شد به رفرهای خارج از شانی مانند هوسزی ، عشوه گری ، بی بندوری ، سوء معاشرت ، خیانت و . . . هرگز آلوده نخواهد شد چراکه او ک کرده است که به عنوان یک زن قالب همسر و ما چه جایگاه والایی دارد و زنیت او چق ارزشمند و حساس است پس چنین رفرهایی عث تنزل جایگاه خود نمیشود .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


زنانی که خوش بین هستند

زن هایی که خوش بین هستند واقع همیشه به جنبه مثبت مسائل فکر میکنند و اجازه نمیدهند که سوء برداشت و سوء تعبیر از هر مسئله ای تنش و کدورت ایجاد شود . زنان خوش بین به روابط اجتماعی معمولی همسر خود حسادت و شک بی مورد نمیکنند ، شرایط مختلف تمرکز بر اتفاقات منفی جو موجود را سخت تر نمیکنند ، مادام دچار یاس و نا امیدی نمیشوند ، به جای تسلیم شدن امید دارند که راه حلی پیدا خواهد شد و . . . زندگی زنان خوش بین امید بخش تر و آرام تر خواهد بود .

زنانی که اهل چشم و هم چشمی نیستند

زن هایی که اهل چشم و هم چشمی نیستند زندگی مشترک خود را از رقابت های بی اساس و بی ارزش دور نگه میدارند و از داشته های خود نهایت استفاده و لذت را میبرند . این افراد طن زندگی مشترک و رابطه همسرشان را ظاهر زندگی و روابط دیگران مقایسه نمیکنند و اجازه نمیدهند زندگی آن ها مرتب تحت ثیر زندگی دیگران قرار بگیرد . زنانی که اهل چشم و هم چشمی نیستند واقع ک ستی از زندگی دارند و کپی برداری از زندگی دیگران مسیر زندگی خود را منحرف نمیکنند.

سوالات متداول

نشانه های آمادگی زنان برای ازدواج چیست ؟

رسیدن به بلوغ جنسی ، بلوغ فکری ، بلوغ احساسی ، بلوغ اجتماعی ، تمایل برای ک چیستی زندگی مشترک ، تمایل به کسب مهارت زندگی ، اولویت بندی دقیق تر معیارهای ازدواج ، نگاه جدی تر به موقعیت های موجود ، عدم تمایل به تنهایی و اشتیاق به تشکیل خانواده ، متصور شدن خود کنار همسر آینده ، تلاش برای استقلال لازم و . . . از نشانه های آمادگی زنان برای ازدواج است .

ویژگی زنانی که آمادگی ازدواج دارند چیست ؟

این زنان به دنل روابط هدفمند تر و جدی تر هستند و از وارد شدن به رابطه های سطحی خودداری میکنند . نیازهای عاطفی و معنوی قوی تری مانند نیاز به داشتن خانواده را خود احساس میکنند . نگاه به دوسن و اطرافیان مهل دچار نوعی احساس مانند غبطه میشوند و همینطور به دنل سامان دهی برنامه ها و فعالیت های خود برای رسیدن به یک وضعیت ثابت هستند .

نشانه های عدم آمادگی زنان برای ازدواج ؟

زن هایی که آمادگی ازدواج ندارند مورد ازدواج دچار ترس و دودلی میشند ، این زنان توانایی پذیرش مسئولیت های زندگی مشترک را خود نمیبینند و از همه نظر به خانواده وابسته هستند . زنانی که آمادگی ازدواج ندارند نمیتوانند اولویت بندی ثابتی برای معیارهای ازدواج خود داشته شند و واقع نمیدانند که دنل چگونه فردی هستند . . .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :Marriageable Women: A Focus on Participants in a …

پانزده ویژگی زنانی که برای ازدواج مناسب اند

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۵:۲۲ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)