مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات .

مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات

با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟

۵٫۰
۰۱

کسانی که بی مسئولیت هستند یکی از فاکتورهای اصلی معیارهای ازدواج را ندارند و طبق نظر کارشناسان مشاوره خانواده افراد مناسبی برای ازدواج نمیشند چرا که این افراد چه قالب نقش همسری و چه نقش پ و ما نمیتوانند وظایف خود را به ستی انجام دهند . نکته مهم این است که نمیتوان به این افراد تکیه کرد و شرایط بحرانی روی آن ها حساب ز کرد . اگر شما جلسات مشاوره قبل از ازدواج شرکت کنید به ستی میتوانید نشانه های افراد بی مسئولیت را بفهمید و طرف مقابل تشخیص دهید .

قطعا ازدواج موفق مسئولیت پذیری رابطه مستقیم دارد و عدم مسئولیت پذیری هیچ مولفه دیگری قابل جبران نمیشد . آنچه که مشاوره ازدواج چنین زوج هایی رها شنیده شده است این است که فردی که همسرش مسئولیت پذیر نیست دچار احساس بی ارزش بودن و بی اهمیت بودن شده است چرا که تصور او بر این است اگر برای همسرم ارزشمند بودم او وظایف خود را قل من و زندگی مشترکمان انجام میداد . . .

کسانی که بداخلاق هستند

کسانی که بداخلاق هستند عث میشوند که شما مادام پی کسب توجه و محبت کلامی از آن ها شید هرچند که روش های اصولی میتوان رفر آن ها را بهبود داد اما ید نظر داشته شید که ممکن است طرف مقابل شخصیت انعطاف پذیری نداشته شد و بداخلاقی نیز رفری نیست که شما بتوانید آن کنار بیایید یا عادت کنید .

کسانی که معد هستند

کسانی که معد هستند به هیچ عنوان نمیتوانند که فرد مناسبی برای ازدواج شند چرا که چنین افرادی به مرور تمام ارزش های اخلاقی را پایمال میکنند و هرگونه هنجار رفری ممکن است از آن ها سر بزند و میتوانند آسیب روحی و جسمی بسیاری را به شما وارد کنند . همچنین زندگی چنین افرادی هرگز نمیتواند رو به پیشرفت شد .

کسانی که بی بندور هستند

کسانی که بی بندور هستند نمیتوانند پایبند اصول اخلاقی شند ، حریم و حرمت های یک خانواده را نادیده میگیرند و میتوانند عفت خانواده را زیر سوال ببرند . همچنین هرگز متوجه رفر های خارج از شان خود نخواهند شد و حتی ممکن است سوء معاشرت برای آن ها بسیار عادی شد . پس این افراد نمیتوانند مقید اصول خانواده داری شند .

کسانی که بی احساس هستند

کسانی که بی احساس هستند نمیتوانند نقش یک همسر نیازهای احساسی شما را برآورده کنند و این عث میشود شما دچار خلاء عاطفی شوید . البته برخی از افراد فقط توانایی ابراز احساسات را ندارند و عمل محبت خود را نشان میدهند که موضوع آن ها کاملا افراد بی احساس متفاوت است .

کسانی که نالغ هستند

کسانی که نالغ هستند به ثت فکری ، شخصیتی ، احساسی و . . . نرسیده اند و این امر ممکن است عث شود پس از مدتی مورد ازدواج دچار پشیمانی شوند و رفرهای آزار دهنده ای را از خود نشان دهند و یا تصمیم به جدایی بگیرند .

کسانی که عدم استقلال شخصیتی دارند

کسانی که عدم استقلال شخصیتی دارند شرایطی که زندگی مشترک شما نیاز به تصمیم گیری جدی دارد مانند مواقع بحران ، نمیتوانند به ستی تصمیم بگیرند و این عدم استقلال عث میشود که زندگی شما ثیر پذیری غیر متعادلی را از محیط و افراد اطراف شما داشته شد .

کسانی که پنهان کار هستند

کسانی که پنهان کار هستند هرگز نمیتواند شریک مناسبی برای زندگی شما شند چرا که هر لحظه ید منتظر شنیدن اخر غیر منتظره ای مورد آن ها شید و این پنهان کاری و عدم صداقت یک بدبینی و استرس دائمی را به شما تحمیل میکند . همچنین عث میشود هرگز نتوانید به همسرن اعتماد کنید .

کسانی که خسیس هستند

کسانی که خسیس هستند اگر شما فرد ولخرج و خوشگذرانی هستید نمیتوانند گزینه مناسبی شند . این افراد تفریحات ، نیازهای ضروری و غیر ضروری شما را مدام از نظر مالی میسنجند و واقع لذت آن را از شما سلب میکنند البته این مورد افرادی است که بطور غیر طبیعی خسیس هستند نه افرادی که صرفا اقتصادی هستند .

کسانی که مادی گرا هستند

کسانی که مادی گرا هستند حالت حاد این اخلاق ، همه چیز را مادیات خلاصه میکنند و واقع جنبه معنوی هیچ مسئله ای برای آن ها اهمیت ندارد برای مثال ممکن است کمک به هم نوع یا لذت بردن از یک فضای رمانتیک و جشن دو نفره برای آن ها هیچ اهمیتی نداشته شد و اگر شما فردی مادی گرا نشید روحیه شما آسیب خواهد دید .

کسانی که بددل هستند

کسانی که بددل هستند عث میشوند شما مادام نگران رفر خود شید چراکه ممکن است این افراد سر مسائل کوچک و حتی غیر عمد ناراحت شوند و به آسانی نتوانید از آن ها دلجویی کنید و یا حتی کوچک ترین اتفاقی دچار سوء ظن شوند و به تمام رفر های شما احساس خوبی نداشته شند .

کسانی که خود فرورفته هستند

کسانی که خود فرورفته هستند ، دور خود یک دیوار میکشند که عث میشود شما نتوانید به راحتی به آن ها نزدیک شوید و از افکار و احساسات آن ها خبر شوید نتیجه ممکن است صمیمت لازم زندگی مشترک هرگز میان شما شکل نگیرد و همیشه یک فاصله و شکاف رابطه شما احساس شود . حل کردن اختلافات این افراد سخت تر خواهد بود چرا که شما به سختی میتوانید خواسته های آن ها را بفهمید و احساسات آن ها را ک کنید .

کسانی که خود شیفته هستند

کسانی که خود شیفته هستند ممکن است رفر و گفر خود اعتماد به نفس شما را زیر سوال ببرند و یا بیش از حد معمول به خود و مسائل مربوط به خود برسند که این عث میشود وقت و مسائل مشترک شما کمرنگ شود .

کسانی که اختلاف فرهنگی دارند

کسانی که اختلاف فرهنگی دارند شاید ابتدا زندگی مشترک شما را تحت ثیر قرار ندهند اما به مرور این اختلاف شرایط مختلف خود را نشان میدهد که عث اختلاف نظر و کش مکش خواهد شد که اگر نتوانید به ستی خود را تطلبیق دهید قطعا به مشکل خواهید خورد .

کسانی که عدم تناسب فرهنگی دارند

کسانی که عدم تناسب فرهنگی دارند عث میشوند شما مسائل کوچک و بزرگ مانند سبک زندگی ، روابط اجتماعی ، اشتغال ، تحصیل ، تفریحات و علایق شخصی ، پوشش و . . . دچار اختلاف نظر شوید و این اختلافات رابطه شما را دچار مشاجره و تنش خواهد کرد .

کسانی که عدم تناسب خانوادگی دارند

کسانی که عدم تناسب خانوادگی دارند زندگی مشترک آن ها هم از طرف خود و هم از طرف خانواده ها تحت ثیر قرار خواهد گرفت چرا که شکل تربیت آن ها ممکن است بسیار متفاوت شد و این تفاوت خود را ارزش ها ، علایق ، اعتقادات و . . . نشان خواهد داد .

کسانی که اختلاف سنی زیاد دارند

کسانی که اختلاف سنی زیاد دارند ممکن است نتوانند آنگونه که ید نیاز ها و خواسته های یکدیگر را ک کنند . این مسئله عث میشود نیاز های عاطفی ، اجتماعی ، مادی ، جنسی و . . . آن ها به ستی ک و ارضا نشود . همچین این زوج ها ممکن است مورد فرزند دار شدن نیز به مشکلات جدی بخورند .

کسی که اختلال شخصیتی دارد

کسی که اختلال شخصیتی دارد این اختلال ممکن است به شکل های مختلف ( شکاک بودن ، وسواس فکری ، بد دهنی و . . . ) آن ها وجود داشته شد . هر کدام ازین موارد میتواند آرامش را از زندگی شما سلب کند و رابطه شما را به تنش بکشاند .

کسی که برتری جو هست

کسی که برتری جو هست ممکن است زندگی مشترک منیت را به ما بودن ترجیح دهند یعنی هر موفقیت ، دسورد و یا مسئله ای سعی دارند که خود و عملکردشان را بهتر جلوه دهند . واقع یک ” من موفق ” برای آن ها مهم تر از یک ” مای موفق ” است . این امر طبیع به اعتماد به نفس شما لطمه خواهد زد .

کسی که خودخواه هست

کسی که خودخواه هست نمیتوانند شما را به حمایت و همراهی خود دلگرم کنند . این افراد راحتی و آسایش خود را اولویت میدانند و این مسئله کوچک ترین بزرگ ترین مسائل ممکن است نمود پیدا کند . این افراد غیر مستقیم عث میشوند که خصلت خودخواهی نیز شما شکل بگیرد و به مرور واژه ” ما ” از زندگی مشترک شما حذف شود .

کسی که تنبل و تن پرور هست

کسی که تنبل و تن پرور هست هرگز وظایف و مسئولیت های خود را به موقع و کیفیت انجام نخواهند داد و این عث میشود که امورات زندگی مشترک به راحتی گذرانده نشود .

کسی که بی ادب هست

کسی که بی ادب هست شخصیت شما را کلام خود آزار میدهند و حرمت ها و خط قرمز های اخلاقی را میشکنند و شما مدام ید نگران توهین کلامی او جمع شید . افراد بی ادب عث میشوند که احترام از رابطه شما حذف شود و زمینه برای دیگر رفر های زننده ز شود . همچنین زندگی افراد بی ادب عث میشود مسئله تربیت فرزندان مشکل رو به رو شود .

کسی که وغ گو هست

کسی که وغ گو هست هرگز نمیتوانند اعتماد شما را جلب کنند حالی که اعتماد یکی از ارکان اصلی ازدواج موفق است . افراد وغ گو اشتهات خود را توجیه میکنند و این کار ادامه پیدا خواهد کرد و عدم صداقت آن ها عث میشود زندگی مشترک شما هرگز مسیر ست خود پیش نرود .

کسی که فساد اخلاقی دارد

کسی که فساد اخلاقی دارد چارچوب های خانواده و ارزش ها را نادیده میگیرند . این افراد شان و منزلت اجتماعی خانواده را زیر سوال میبرند .

کسی که خشونت طلب هست

کسی که خشونت طلب هست کوچک ترین بحث و مشاجره ای را به یک جدال بزرگ تبدیل میکنند و هرگز سعی نمیکنند که مسائل را آرامش حل کنند . زندگی مشترک این افراد پر از دلهره و ترس خواهد بود .

کسی که بی مهر هست

کسی که بی مهر هست شما را به کمبود محبت دچار میکنند . این افراد ممکن است پاسخ محبت شما را نیز آنگونه که ید ندهند و این واکنش نامناسب ذوق شما را کور خواهد کرد . این افراد حتی ممکن است نقش پ یا ما نیز نتوانند پاسخ گوی نیاز عاطفی فرزند خود شند .

سوالات متداول

چه کسانی مناسب ازدواج هستند ؟

افرادی که ویژگی های اخلاقی فوق را نداشته شند یا حداقل حالت خفیف و قابل کنترل به آن دچار شند میتوانند افراد مناسبی برای ازدواج شند ( گزینه هایی مانند اعتیاد هرگز قابل اغماض نمیشند )

ازدواج چه افرادی پایان خوشی ندارد ؟

همانطور که توضیح داده شد هرکدام از ویژگی های فوق اگر از حد معینی فراتر روند هرگز قابل قبول نمیشند و زندگی مشترک را مختل و آزار دهنده خواهند کرد . هیچ کدام از ویژگی های فوق و چندین موارد دیگر نید نادیده گرفته شوند چرا که بسیاری از افراد فکر میکنند این مسائل به راحتی قابل حل و کنار آمدن هستند .

ازدواج چه مردانی اشته است ؟

اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم افرادی که به بلوغ لازم نرسیده اند ، تناسب همه جانبه را ما ندارند ، دچار هنجار شخصیتی و اخلاقی هستند ، دچار اعتیاد هستند ، فعالیت غیر قانونی دارند و . . . اشته است . موارد ذکر شده کلی هستند و هر کدام ده ها مورد زیر شاخه را شامل میشود .

ازدواج چه زنانی اشته است ؟

ید بدانید که تمامی موارد ذکر شده مطالب فوق دو طرفه هستند و هرگز صرفا به مرد یا زن مربوط نمیشوند هرچند که برخی از این موارد مردان بیشتر به چشم میخورد . پس زنانی که ویژگی های فوق را دارا شند نیز نمیتوانند مناسب ازدواج شند . حتی برخی از این موارد زمانی که بخواهند به زنان نسبت داده شوند بسیار حساس تر هستند به طور مثال بی بندور بودن مورد زنان بسیار زننده تر و مخرب تر است چرا که زن مظهر عفت و حیا و تحکیم بخش کانون خانواده است .

چه افرادی نید ازدواج کنند ؟

افرادی که هنوز آمادگی ازدواج را خود نمیبینند هرگز نید مورد ازدواج اقدام کنند چرا که این عدم آمادگی خود ریشه بسیاری از ویژگی های غیر مثبت فوق است . آمادگی ، بلوغ و شعور رشد یافته خود عث بروز بسیاری از ویژگی های مثبتی که لازمه ازدواج موفق است میشوند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Whom Not to Marry: Time Tested Advice From a Higher …

چه کسانی نید ازدواج کرد؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۴:۰۳ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)