مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات .

مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات

عوارض تنبیه بدنی کودک چیست؟

۵٫۰
۰۱

تنبیه بدنی کودک از اتفاقات عجیب و ناشایستی بود که همین چند سال پیش هم جامعه ما رواج زیادی داشت و خانواده ها آن را ابزار مناسبی برای تربیت فرزند خود می دانستند . تنبیه بدنی کودک به نوعی اولین و شایع ترین آزار بزرگترها برای تربیت فرزندانشان بود . اما به مرور زمان عوض شدن نسل ها و تبدیل شدن بچه های آن زمان به پ و ما های کودکان دوره بعد به دلیل ک از آسیب های بسیار زیاد تنبیه بدنی کودک این روند کاهش نسب چشمگیری پیدا کرد . والدین لاتر بردن آگاهی و اطلاعات خود ره نحوه صحیح فرزند پروری دیگر از تنبیه بدنی کودک استفاده نمی کنند . تنبیه بدنی کودک هم عواقب منفی کوه مدت را بر میگیرد و هم فرد را دچار آسیب های جسمی و روحی بلند مدت میکند . ادامه بیشتر راجع به تنبیه بدنی کودک صحبت میکنیم .

عوارض تنبیه بدنی کودک

عوارض تنبیه بدنی کودک همانطور که اشاره شد هم کوه مدت وهم بلند مدت نمایان خواهد شد . به عنوان مثال میتوان از اتفاقاتی مثل کم حرف زدن و انزوا طلبی به عنوان عوارض تنبیه بدنی کودک اشاره کرد. شاید والدین کودک ندانند که وقتی برای یک ر زی کردن بی موقع جمعی که مناسب نیست کتک زدن بچه، بیشتر شرایط گوشه گیری کلی آنها را فراهم میکنند . عوارض تنبیه بدنی کودک بلند مدت نیز قطعا خودش را به نحوه سنگین تری نشان خواهد داد . عوارض تنبیه بدنی کودک را شاید بتوان دوران بزرگسالی آن و عدم اعتماد به نفس لازم برای برقرار کردن ارتط و صاحب نظر بودن او به وضوح مشاهده کرد . این طور افراد بزرگسالی به مراتب سخت تر مان میشوند و مدت زمان زیادی نیز برای از بین بردن این عوارض گاهی وحشتناک لازم دارند.

تنبیه بدنی کودک توسط ما

تنبیه بدنی کودک توسط ما شاید نگاه اول کاملا عادی به نظر برسد و ما اینگونه قلمداد کنیم که ما هر کاری که میکند برای خیرخواهی و صلاح فرزند خود هست و خواهد بود . صورتی که این ور کاملا اشته است. یک ما حتما خوبی و صلاح فرزند خویش را میخواهد و ممکن است بخاطر فرهنگی که آن رشد کرده است تنبیه بدنی کودک توسط ما را کاملا عادی تلقی کند اما ید به این نکته که تربیت فرزند کار بسیار حساس و مهمی هست نیز توجه شود . ممکن است ما به لحاظ سطح معلومات یا مطالعات به قی قوی نشد که عوارض بسیار ماندگار و ثیر تنبیه بدنی کودک توسط ما آشنایی داشته شد . این شرایط حضور یک روانشناس تجربه روند تربیت کودک و رفر هایی که والدین برای او اعمال میکنند میتواند ست ترین اقدام شد .

عوارض تنبیه بدنی کودک چیست؟

برخی از کودکان که برای اختلالات روانی احتمالی به مشاوره خانواده ارجاع داده میشوند بعد از مصاحبه های به عمل آماده مبتلا به وسواس فکری یا وسواس عملی تشخیص داده میشوند. این شرایط معمولا مشاوره کودک برای فرد نظر گرفته میشود . البته قصد ما از بیان این موضوع این بود که مشاوره روانشناسی به این مطلب اشاره میشود که اختلالات روانی زیادی ممکن است کودکی که تنبیه میشود را تهدید کند که وسواس فکری یا عملی از جمله آنها است . کودک به قی دچار کمبود عزت نفس میشود که دائم مراقب این است مدا کاری کند که توسط پ و ما یا بزرگترها تنبیه بشود . این افکار به قی ذهن فرد تکرار و تکرار میشود که کودک مبتلا به وسواس میشود که به مرور زندگی نرمال فرد ممکن است مختل شود .

تنبیه بدنی کودک توسط پ

تنبیه بدنی کودک توسط پ نیز گاهی ابعاد وسیع تر و پیچیده تری روی کودک ثیر می‌گذارد. تنبیه بدنی کودک توسط پ به راحتی میتواند دیدگاه او نسبت به دنیا را تغییر دهد. معمولا پ منبع انرژی و قابل اعتماد ترین فرد دنیا برای کودک است. واقع پ قهرمان زندگی کودک است چون نظر او قویترین و توانا ترین فرد روی زمین پ است. این احساس امنیت و انرژی مثبت میتواند به سال های آینده و دوره های رشدی مختلف کودک انتقال پیدا کند.

این اتفاق زمانی می‌افتد که پ چهره خود را حد امکان نظر کودک خدشه دار نکند. وقتی کودک توسط پ خود تنبیه بدنی را تجربه میکند به تیج اعتماد و اطمینان خود را به پ از دست میدهد. از طرفی برخوردهای تند و بداخلاقی پ ضمیر ناخودآگاه کودک ذخیره میشود و از مدت نیز تبعات مختص به خود را دارد.

بدترین نوع تنبیه بدنی

بدترین نوع تنبیه بدنی چیست ؟ این شاید سوال خیلی از والدینی شد که کودک منزل خود دارند. پاسخ این سوال به وضوح مشخص میشد. کلا این سوال که بدترین نوع تنبیه بدنی کدام است از پایه اشته میشد. کل تنبیه بدنی کودک به هیچ عنوان توصیه نمی شود. برعکس روانشناسان خانواده این کار را به طورکلی و به روشنی رد میکنند. این عمل به جز کشته شدن اعتماد به نفس کودک و خود کم بینی او نتیجه دیگری را به ر نخواهد آورد. کودکی که برایش مشخص شد که پ تو، تو را برای هر چیزی ممکن است تنبیه کند ، رو به مخفی کاری از والدین می آورد و کم کم این رفر جزئی از شخصیت او خواهد شد . آینده و بزرگسالی فرد نمیداند چرا و به چه علت اما این رفر را تعامل انسانها انجام میدهد .

اعتماد به نفس (self confidence)

اعتماد به نفس (self confidence) از جمله دیگر فاکتورهای مهمی است که از بین رفتن آن میتواند عاقبت تنبیه بدنی کودک توسط والدین شد. کودک وقتی که هر عمل خود ز خوردی مثل کتک زدن را ببیند به تیج قت اظهار وجود را از دست خواهد داد. ادامه زندگی به تیج فرد می آموزد که هیچ اهمیتی برای اطرافیان ندارد و اصولا ثیری جامعه خود ندارند. کودک طول زمان به بزرگسالی تبدیل میشود که نه قت ارتط سازی موثری را دارا میشد و نه موفقیت خاصی کارها و فعالیت های اجتماعی خود کسب میکند. روانکاوی به این مسئله به صراحت اشاره میشود که تمام احساسات سرکوب شده دوران کودکی به صورت کاملا واضح و قت دوران بزرگسالی ثیر میگذارد و به صورت بیماری های مختلف فرد ظاهر میشوند.

زن ستیزی / مرد ستیزی

این احتمال کاملا وجود دارد که فردی که تنبیه میشود آینده نسبت به والدی که او را تنبیه بدنی میکند حالت خشم و پرخاشگری داشته شد. البته این فقط به شخص والد منتهی نمیشود. این حالت از خشم و عصنیت را به تمام هم جنس های والد تنبیه کننده تعمیم میدهد. مشاوران خانواده (counselors-family) به این نکته اعتقاد دارند که مثلا اگر پسری توسط ماش تنبیه شود و این تنبیه ها همیشگی و دایم شد ، احتمالا کودک عقده ای را به وجود می آورد که موجب بروز رفرهای زن ستیزانه از کودک بزرگسالی شود.

بسیاری از متجاوزین به عنف اعترافات خود و مصاحبه های لینی که از آنها به عمل آمده است اذعان کرده اند که این رفرها و گرایشات از کودکی آنها شکل گرفته است . بنابراین نتیجه میگیریم مورد ترتیب فرزندان دقیقا ید مثاله هر چه می کاریم و خواهیم کرد را مد نظر قرار دهیم .

سوالات متداول

مهمترین عوارض تنبیه بدنی کودکان چیست؟

از بین رفتن عزت نفس، عدم اعتماد به والدین، عدم تمایل به ابزار وجود جامعه زمان بزرگسالی

آیا تنبیه بدنی اعتماد به نفس کودک را کاهش میدهد ؟

قطعا تنبیه بدنی کودک توسط والدین ارتط مستقیمی عدم اعتماد به نفس کودک بزرگسالی دارد .

از نظر روانشناسی (psychology) تنبیه بدنی چه ثیراتی بر کودک میگذارد ؟

حس پرخاش به همجنس والد تنبیه کننده ، بزهکاری ، تجاوز از جمله آسیب هایی میشد که فرد تنبیه شونده ممکن است بزرگسالی آنها رو به رو شود .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه روانشناسی کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: The State of Research on the Effects of Physical …

عوارض تنبیه بدنی کودک چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۰۰:۵۵ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)