مشاوره روانشناسي عواطف و احساسات مشاوره روانشناسي عواطف و احساسات .

مشاوره روانشناسي عواطف و احساسات

سوالات قبل از ازدواج دختر و پسر چيست ؟

۵٫۰
۰۲

سوالات قبل از ازدواج

سوالات قبل از ازدواج گرچه اين روز ها به صورت فانتزي اي طنز مانند آمده است و فورا ما را به ياد سوالاتي مثل رنگ مورد علاقه و غذاي مورد علاقه يار مي اندازد و كاملا بي فايده بنظر مي رسد . اما يد بگويم اگر راجع به سوالات قبل از ازدواج هنوز هم همينطور فكر مي كنيد سخت اشتهيد . چراكه همين سوالات اگر به جا شد ، منطقي طراحي شده شد و به موقع پرسيده شود مي تواند شما را قبل از زير يك سقف رفتن از يك اشته بزرگ نجات دهد يا به شناخت بهتر و عكس العمل هاي بهتر مشكلات كمكن كند پس سوالات قبل از ازدواج را جدي بگيريد .

اين تصوير غلط كه دخترها از سوالات قبل از ازدواج ذهن دارند و اين تصوير ذهني كه يك جلسه معارفه يك اق ، كافه و يا حتي نيمكت يك پارك نشسته اند و پسر آماده هرگونه پاسخگويي به سوالات عجيب و غريب است و شما براي شروع ليستي از سوالات بي پايان را از كيفن مي آوريد و پرسيدن را شروع مي كنيد و يك خودكار قرمز دور سوالا غلط خط مي كشيد .

زماني كه هم براي ديدن يك فيلم به سينما رفته ايد و يك فيلم ژانر اجتماعي ديده ايد و ممكن است زيگر نقش مرد يك قسمت از فيلم به دليل ناتواني بر كنترل عصنيت همسر خود را كتك بزند ؛ فيلم كه به اتمام مي رسد مسير برگشت شما و همسرن راجع به فيلم صحبت مي كنيد و شما ميتوانيد نظر همسرن را راجع به فيلم بپرسيد و يا بگوييد تو اگر جاي او بودي آن موقعيت ممكن بود چه كاري انجام دهي ؟ و خلاصه طرح اينگونه سوالات دوران نامزدي بيشتر يكديگر را بشناسيد .


بيشتر بخوانيد:مشاوره براي ازدواج


مراحل سوالات قبل از ازدواج

پرسيدن سوالات قبل از ازدواج مراحل مختلفي صورت مي گيرد . به اين صورت كه اگر ازدواج كاملا سنتي است بهتر است يك جلسه معارفه برخي سوالات اوليه و كلي رابطه ميزان تحصيلات ، سن ، و آمد و محل زندگي بعد از ازدواج پرسيده شود . و اما بهترين زمان براي شناخت بيشتر و طرح سوالات جزعي تر براي شناخت فردي و طرز تفكر و برخي عقايد كه زندگي بسيار اهميت دارد ، دوران نامزدي يا دوستي هاي قبل از ازدواج است كه به دختر و يا پسر اين فرصت را مي دهد يكديگررا بهتر بشناسند و چالش هايي كه اين دوران رخ مي دهد نحوه بر خورد نامزدشان را مشكلات ببينند و از اين طريق مي توانند به راحتي ازشخصيت واقعي طرف مقابل آگاه شوند نه آن شخصيتي كه از خود نشان اده است و ممكن است نقابي بيش نشد .

اين موارد براي طرح برخي سوالات جزعي كه معمولا برمي گردد به عقايد شخصي هر فرد ، بهترين كار اين است براي طرح سوالات قبل از ازدواج زماني سوالات را مطرح كنيم كه اتفاقي مشابه صورت گرفته شد يا بحث به طور اتفاقي به موضوعي رسيده كه براين سوال ايجاد كرده است .


بيشتر بخوانيد:انتخاب همسر از ديدگاه روانشناسي ازدواج


سوالات قبل از ازدواج از خواستگار

سوالات قبل از ازدواج از خواستگار بهتر است كلي شد و جزئيات را به جلسات آينده بسپاريد .

سوالات قبل از ازدواج از خواستگار همانطور كه گفته شد بهتر است رابطه ابتدايي ترين اطلاعات شد هم آگاهي عمومي از نحوه زندگي خواستگارن را به شما بدهد و حدي مشخص شود اگر شما اين فرد وارد زندگي شويد قرار است او كجا زندگي كنيد و چه مدت او خارج از خانه و محل كار است و ترجيحا بيشتر وقت روز را يد چگونه سر كنيد .

نمونه سوالات

همچنين طرح سوالات قبل از ازدواج از خواستگار مي توانيد به اعقايد ديني او اشاره كنيد از اين طريق ميزان پايبندي او به دين آگاه شويد و حتي يابيد از نظر پوشش چه حد به شما آزادي مي دهد و يا اصلا پوشش شما و همسرن چه اندازه به يكديگر مشابهت دارد .

سوالات قبل از ازدواج از خواستگار را صورت نياز مي توانيد به كمك مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده و روانشناسي طرح كنيد به يك ازدواج موفق دست پيدا كنيد .

از ديگر نكاتي كه طرح سوالات قبل از ازدواج دختر و پسر مي توانيد به آن اشاره كنيد ميزان تحصيلات خواستگارن است و همين پرسش مي توانيد رابطه ادامه تحصيل خودن بعد از ازدواج يا حتي اشتغال شما زندگي مشترك و نظر او اين رابطه آگاه شويد .

و بيشتر سعي كنيد سوالاتي را مطرح كنيد كه ميزان حقوق زن و مرد را زندگي مشترك تعيين مي كند يابيد خواستگارن چه اندازه به حقوق زن اهميت مي دهد و آزادي شما زندگي چق مي شد و يا حريم شخصين زندگي مشترك چه اندازه است . اين قبيل سوالات به شما كمك مي كند شناخت كلي اما كاملي از خواستگارن داشته شيد .


بيشتر بخوانيد:معيارهاي انتخاب همسر چيست ؟


سوالات قبل از ازدواج دختر و پسر

سوالات قبل از ازدواج دختر و پسر نيد حاشيه و خجالت شد . زيرا ازدواج اتفاقي نيست كه اشته آن را بتوان به راحتي جبران كرد و غلفت و يا خجالت هاي بي مورد عث مي شويد مسير زندگين به كلي تغيير كند .

گاهي به دليل اشته همين امر و نداشتن شناخت كافي از يكديگر و غفلت از خواسته هايي كه دو طرف از يكديگر انتظار دارند و برآورده نشدن اين خواسته ها به دليل عدم شناخت كافي ابتدا موجب دلخوري هاي كوچك و ايجاد سوء تفاهم مي شود و به مرور تكرار شدن اين اتفاق به طلاق و از هم گسيختگي زندگي مشترك مي شود .پس ببينيد كه سوالات قبل از ازدواج دختر و پسر چه اندازه مي تواند مهم و اهميت شد .

سوالات قبل از ازدواج دختر و پسر يد رابطه تمام موارد يك زندگي مشترك شد نقاط مشترك و نقاط تفاوت را پيدا كنند و به ميزان اهميت اين تفاوت ها تصميم بگيرند كه مناسب يكديگر و ملاك هايي كه از هم انتظار دارند هستند يا خير .

اگردختر و پسر فكر مي كنند كه طرح سوالات دچار مشكل هستند و يا نمي دانند چه سوالاتي را يد مطرح كند ، بهترين كار اين است كه به يك مشاوره قبل از ازدواج مراجعه نمايند و راهنمايي از متخصصان و پر كردن پرسشنامه هايي كه تخصص و تجربه نوشته شده است به راحتي مطمئن شوند كه براي يكديگر مناسب هستند و قا به برآورده كردن خواسته هاي يكديگر هستند .


بيشتر بخوانيد:براي انتخاب همسر شايسته به چه ويژگي هايي توجه كنيم ؟


سوالات قبل از ازدواج از همسر

سوالات قبل از ازدواج از همسر را به طور كامل و بدون خجالت طرح كنيد .

اين سوالات يد از بخش هاي مختلفي تشكيل شده شند . بهتر است سوالات قبل از ازدواج از همسر به شكل هاي متفاوت مثل سوالاتي راجع به فرهنگ ، دين ، فانتزي هاي جنسي كه از همسر خود انتظار دارد ، ميزان آمد و محل زندگي و … شد بتوانيد همسرآينده ن را از هر جهت بهتر بشناسيد .

همانطور كه گفتيم بهتر است اين سوالات مرزي به عنوان خجالت را كنار بگذاريد و اگر قا به اين كار نبوديد حتما از يك مشاورقبل ازدواج كمك بگيريد . زيرا تحقيقات نشان مي دهد بسياري از طلاق ها به دليل عدم رضايت زوجين از روابط جنسيشان مي شد و يكي از راه هاي جلوگيري از اين اتفاق آگاهي از خواسته هاي جنسي همسر قبل از ازدواج است پس اين نوع سوالات را از يكديگر پنهان نكنيد آينده به مشكل بر نخوريد .


بيشتر بخوانيد:آسيب هاي ازدواج زود هنگام جوانان چيست ؟


اهميت سوالات قبل از ازدواج

اهميت سوالات قبل از ازدواج زندگي مشترك مشخص مي شود ، زماني كه شما آگاه شيد كه همسرن هنگام عصنيت چه رفري از خود نشان مي دهد يا از شما انتظار چه كارهايي را دارد و شما به او آگاهي بدهيد كه از او چه خواسته هايي داريد قطعا زندگي مشترك آرامش بيشتري را تجربه خواهيد كرد .پس اهميت سوالات قبل از ازدواج را ناديده نگيريد و پيش از آنكه وارد يك زندگي كاملا جدي شويد عواقب آن را بسنجيد .


بيشتر بخوانيد:تست روانشناسي ازدواج چيست ؟


خدمات تلفني و آنلاين مركز

لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .

اين راس مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را زمينه مشاوره آنلاين قبل از ازدواج به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .

منبع : What questions a boy should ask to girl during arranged ...

سوالات قبل از ازدواج دختر و پسر چيست ؟

از

09353000102

منبع:لينك منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۸:۲۹ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)