مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات .

مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات

موفقیت در ازدواج

۵٫۰
۰۱

موفقیت ازدواج

موفقیت ازدواج به عوامل زیادی بستگی دارد . ازدواج جز مهمترین تصمیم های انسان زندگی می شد و غفلت آن ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به دنل داشته شد . انتخاب همسر آینده شما به طور کلی مسیر زندگین را تغییر می دهید این تغییر تمام قسمت های زندگین مشهود است . و طی سالیان حتی بر روی نوع رفر شما ثیر می گذارد نتیجه یک ازدواج مناسب می توانید مراتب موفقیت را طی کنید و یا برعکس انتخابی غلط ممکن است به ته ه ای عمیق بی افتید .

ما همراه شید این مقاله به راه های موفقیت ازدواج بپردازیم و بررسی کنیم چه عواملی موجب موفقیت آن می شود و چگونه می توانیم یک ازدواج موفق داشته شیم .

برای موفقیت ازدواج ید از قبل الویت و ملاک هایی را نظر داشته شید . ازجمله ملاک هایی که روانشناسان برای موفقیت ازدواج نظر گرفته اند می توان به میزان اختلاف سن ، نوع نگاه به فلسفه ازدواج ، عقاید دینی و فرهنگی و موقعیت مالی و اجتماعی اشاره کرد .


بیشتر بخوانید:شرایطی که یک ازدواج خوب ید داشته شد چیست ؟


عوامل موفقیت ازدواج

عوامل موفقیت ازدواج به دو بخش اساسی تقسیم می شود :

  1. عوامل موثر قبل از ازدواج
  2. عوامل موثر پس از ازدواج و زندگی مشترک .

عوامل موفقیت ازدواج زمانی که قصد انتخاب همسر آینده ن را دارید به موارد زیر مربوط می شود :

  1. اختلاف سنی : میزان فاصله سنی بین زن و مرد از جمله مواردی است که ید قبل از ازدواج به آن توجه داشته شید . توجه به حاصل تحقیقات روانشناسان بهتر است زن حدود ۳ ۵ سال از مرد کوچک تر شد .
  2. عقاید مذهبی : توجه به یراتی که عقاید دینی بر رفر انسان ها می گذارد بهتر است قبل از ازدواج زن و مرد این رابطه به توافق رسیده شند آینده به دلیل نوع پوشش و رفر یکدیگر دچار مشکل نشوند .
  3. رفرهای جنسی و زناشویی : یکی از مسائل مهم زندگی زناشویی نوع رفر های جنسی افراد و خواسته هایشان از یکدیگر است که معمولا به دلیل نوع فرهنگ و خجالت قبل از ازدواج هیچ شناختی از آن ندارند . برای آگاهی از این مورد بهتر است توسط یک روانشناس میزان تفاهم رفرهای جنسی را بسنجید آینده دچار مشکل نشوید .
  4. وضعیت مالی : همانطور که می دانید شرایط مالی یکی از شروط مهم ازدواج است اما توجه داشته شید این موضوع به الویت های دیگرن لطمه وارد نکند .

عوامل موفقیت ازدواج برمی گردد به احساس رضایتمندی زوجین بعد از ازدواج و اینکه چه میزان از انتخاب خود خوشنود هستند . نکته جالب و عجیب این است که ازدواج های موفقی که زوج از یکدیگر راضی هستند معمولا هیچکدام از معیارهای ازدواج برایشان اهمیت چندانی ندارد و واقع فرد را تنها بخاطر خودش می خواهند .


بیشتر بخوانید:عوامل ازدواج ناموفق


مهمترین عوامل موفقیت ازدواج

مهمترین عوامل موفقیت ازدواج را می توان رشد عقلی و عاطفی افراد تلقی کرد . زندگی مشترک این که هردو طرف بتوانند خوب یکدیگر را ک کنند بسیار مهم است . و این ک متقابل نیاز به رشد کامل عقلی دارد زیرا بعضی موارد ممکن است فردی ۲۵ ساله از لحاظ ک عقلی ۲۱ ساله شد و وقتی فردی ۲۵ ساله ک عقلی لاتر ازدواج کند به احتمال زیاد زندگی دچار مشکل می شود . زیرا ک ستی از یکدیگر ندارند .

به طور کلی برای آگاهی کامل تر از مهمترین عوامل موفقیت ازدواج بهتر است از یک مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید و اطمینان بیشتر فرد مورد نظرن را انتخاب کنید .


بیشتر بخوانید:ویژگی های یک همسر خوب چیست ؟


رازهای موفقیت ازدواج

رازهای موفقیت ازدواج را اگر از قدیمی تر ها و بزرگ تر ها بپرسید حتما یکی از دلایل مهم را گذشت و قناعت می دانند ، دو عامل واقعا مهمی که زندگی های امروز بسیار کمرنگ شده است . گذشت برخی مسائل زندگی به راحتی آرامش را به خانه ن دعوت می کنید همچنین اگر مقایسه را زندگی ن کنار بگذارید بسیاری از فشار های روانی و تشنج های بیهوده را از بین برده اید .


بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟


چگونگی موفقیت ازدواج

چگونگی موفقیت ازدواج را دقت انتخاب می توان به راحتی بدست آورد . یک انتخاب ست و دقیق به راحتی می توانید به خوشبختی دست پیدا کنید . نکته حائز اهمیت این انتخاب مراجعه به یک راهنمای ست است که آگاهی و تخصص بتواند به شما کمک کند مشاوره ازدواج تلفنی تمام ساعات روز به راحتی آماده خدمت رسانی به شما می شد .


بیشتر بخوانید:اهمیت سن ازدواج موفق


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه ازدواج موفق آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Ten Secrets to a Successful Marriage – Focus on the Family

موفقیت ازدواج

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۳۷:۱۳ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)