مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات .

مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات

ویژگی های روانشناسی خانواده موفق

۵٫۰
۰۱

روانشناسی خانواده موفق

روانشناسی خانواده موفق یکی از موضوعات روانشناسی خانواده است که بر آن است استناد به پژوهش ها و تحقیقات صورت گرفته بتواند ویژگی ها ، ملاک ها و معیار های یک خانواده موفق را به صورت شفاف مشخص کنند . روانشناسان خانواده موفق شاخص های بخصوصی را برای تشخیص موفقیت یا عدم موفقیت یک خانواده نظر دارد . روانشناسی خانواده موفق تمام مراحل زندگی مانند ابتدای زندگی مشترک ، تولد فرزندان ، تربیت فرزندان دوران میان سالی خانواده و … را بر می گیرد . روانشناسی خانواده موفق تنها به یک جنبه خاص مانند تحصیلات خانواده توجه نمی کند بلکه یک خانواده را تمام حالات و شرایط ممکن مورد بررسی قرار می‌دهد .


بیشتر بخوانید:روان شناسی خانواده موفق چیست ؟


ویژگی های روانشناسی خانواده موفق

ویژگی های روانشناسی خانواده موفق برخی موارد قابل تشخیص و برخی موارد دیگر به صورت نهفته و غیر ملموس است . ویژگی های روانشناسی خانواده موفق فاکتور هایی هستند که می توانند عدم طلاق عاطفی را خانواده ثابت کنند چرا که ویژگی های روانشناسی خانواده موفق چیزی فراتر از زندگی اعضای خانواده زیر یک سقف است . قطعا اطراف خود می‌ توانیم شاهد خانواده هایی شیم که به ظاهر زندگی موفقی را دارند و زیر یک سقف زندگی می‌کنند اما واقع فاکتور های یک خانواده موفق را خود ندارند پس این ویژگی ها هستند که خانواده موفق را تعریف می‌کنند .


بیشتر بخوانید:مشاوره خانواده خوب روانشناسی آویژه


روانشناسی خانواده موفق و شاد

روانشناسی خانواده موفق و شاد می تواند کمک کند تشخیص دهیم که آیا زندگی ما حالت اسندارد خود قرار دارد یا خیر و یا بهترین سطح کیفی خود به سر میبرد یا نه . به همین منظور می توان به کمک کارشناسان مشاوره خانواده ، طی جلسات مشاوره ازدواج از روانشناسی خانواده موفق و شاد برای داشتن زندگی ایده آل تر بهره ببریم .


بیشتر بخوانید:مشاوره اینترنتی خانواده و ازدواج


خصوصیات روانشناسی خانواده موفق

خصوصیات روانشناسی خانواده موفق بسیار گسترده و همه جانبه هستند . برخی از این خصوصیات شامل مواردی مانند ابراز محبت به یکدیگر ، همکاری و همدلی ، احساس مسئولیت نسب به یکدیگر ، تلاش برای رسیدن به تفاهم ، تلاش برای حل مسئله ، خوش بین بودن نسبت به یکدیگر ، اعتماد به یکدیگر ، داشتن هدف و برنامه ریزی ، گذراندن وقت یکدیگر ، احترام به حریم خصوصی یکدیگر و … می شد .


بیشتر بخوانید:مرکز


روانشناسی خانواده موفق و صمیمی

روانشناسی خانواده موفق و صمیمی به کمک خانواده هایی آمده است که احساس می‌کنند زندگی مشترک آن ها وضعیت مطلوب خود قرار ندارد . بهره‌گیری از این علم می‌توان از ایجاد طلاق عاطفی جلوگیری کرد همچنین می‌توان به کمک روانشناسی خانواده موفق و صمیمی اختلافات و مشکلات زناشویی را به حداقل رساند ، تربیت فرزندان را به صورت اصولی پیش برد ، کیفیت روابط زناشویی را به حداکثر رساند و … مسئله‌ ای که داشتن خانواده موفق و صمیمی بسیار ثیرگذار است مشاوره قبل از ازدواج می شد چرا که به واسطه مشاوره قبل از ازدواج می‌توان پیش بینی کرد که زندگی زوج آینده چه اندازه موفقیت آمیز خواهد بود . ازدواج موفق امری تصادفی یا دور از دسترس نمی شد بلکه می توان به کمک روانشناسی ازدواج به ستی آن را تجربه کرد .


بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره خانواده آنلاین


سوالات متداول

راز داشتن یک خانواده موفق چیست ؟

ک ست از زندگی مشترک ، هدف آن ، مسئولیت های آن و بهره گیری از نکات علمی حل مسائل زندگی مشترک راز داشتن یک خانواده موفق است .

ویژگی های خانواده موفق و صمیمی چیست ؟

عشق ، وفاداری ، اعتماد ، احترام ، ک متقابل ، مشورت ، همدی ، داشتن استقلال نسبی ، کمک به پیشرفت یکدیگر ، ابراز احساس کلامی ، گوش دادن به یکدیگر ، حمایت از یکدیگر بحران ها و … از ویژگی های خانواده موفق و صمیمی می شد .

نشانه های خانواده موفق چیست ؟

از نشانه های خانواده موفق این است که اعضای خانواده میل به پیشرفت را داشته شند و انگیزه حل مسئله میان آن ها وجود داشته شد و اعضای خانواده احساس آرامش و خرسندی را داشته شند .

تعریف خانواده موفق چیست ؟

تعریف خانواده موفق میتوان گفت خانواده ای که اعضای آن فرصت رشد و تعالی فردی و اجتماعی را داشته شند و اعضای خانواده از نظر مادی ، روحی ، روانی و … رو به پیشرفت شند میتوان گفت که خانواده موفق شکل گرفته است .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Identifying Successful Families: An Overview of Constructs …

ویژگی های روانشناسی خانواده موفق

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۸:۲۵ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)