مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات .

مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات

بهترین ازدواج فامیلی

۵٫۰
۰۱

بهترین ازدواج فامیلی ازدواجی است که هم نسبت خونی نداشته شند . نسب فامیل تفاوت دارد ازدواج نسبی به هیچ عنوان از طرف مرکز مشاوره خانواده پیشنهاد نمیشود . نسب ، به خویشاوندی گفته میشود که جدشان یکی شد و نسبت خونی داشته شند . صورتیکه فامیل میتواند خواهر زن یا برا شوهر یا اقوام همسر خاله ، دایی ، عمه و برا و خواهر آنها شد . مثلا دختر خانواده پسر یکی از اقوام شوهر خاله و یا شوهر عمه یا برا زن عمو ازدواج کند . بنا به شناختی که از خانواده ها از هم دارند میتواند بهترین ازدواج فامیلی شد . بهترین ازدواج فامیلی به شرط اینکه مشاوره قبل از ازدواج انجام شود . معیارهای ازدواج هر یک مطابق رویه زندگی و اهداف طرف مقابل مطابق شد . بهترین ازدواج فامیلی میتواند یک ازدواج موفق شد . صورتیکه به شناخت دورادور اکتفا نشود .

بهترین ازدواج فامیلی

هر ازدواجی اگر دوران آشنایی قبل ازازدواج مدتی طول بکشد بهتر است . دختر و پسری که آشنایی فامیلی دارند مدتی هم معاشرت کنند نکات ریز اخلاقی هم آشنا شوند . مشاوره ازدواج بتوانند ازون یکدیگر مطلع شوند و هم تدل نظر کنند میتواند بهترین ازدواج فامیلی شد . بهترین ازدواج فامیلی ، چون خانواده ها آگاهی قدم پیش میگذارند . معاشرت ها میتواند ترتیب دادن مهمانی های خانوادگی هدفدار شد . هدف شناخت بیشتر خانواده ها و نزدیک کردن پسر و دختر برای معاشرت بیشتر .

کم مخاطره ترین و بهترین ازدواج فامیلی

کم مخاطره ترین و بهترین ازدواج فامیلی صورتی شکل میگیرد که ازدواج ایت انجام شود . یعنی خوشبختی و آرامش فامیلی گرو این ازدواج نشد . اگر ازدواج فامیلی نسبی نشد برای اینکه کم مخاطره ترین و بهترین ازدواج فامیلی صورت بگیرد آزمایش خون لازم است . ممکن است بدون اینکه هم خون شند بیماری مشترکی شد که فرزندان صد احتمال نمود بیماری را لا ببرد . کم مخااطره ترین و بهترین ازدواج فامیلی ازدواجی است که معاشرت نزدیک و ازنظرنسل و نسب دور شد .

کم مخاطره ترین و بهترین ازدواج فامیلی ازدواجی است که پیوند قرینه نداشته شد . اینگونه پیوندها شاید بیماریهای توارثی و ژنتیکی به همراه نداشته شد اما آسیبهای روحی وروانی بسیار خطرناک و شاید غیر قابل جبران شند . ازدواجی که آرامش زندگی یک زوج ، گرو زوجی دیگر است . ازدواجی که نه ازروی عشق بلکه از روی انتقام گرفتن ترتیب داده شده است . خطر بیماری های روحی – روانی هم مانند بیماری ها آرامش و آسایش خانواده ها را تهدید میکند . بماری های روانی مستقیم عملکرد مغز را تحت اشعاع قرار میدهند که ممکن است زندگی را مختل کنند .

بهترین ازدواج فامیلی برای رداری

بهترین ازدواج فامیلی برای رداری ازدواجی است که عین خویشاوندی هم خون نشند . یعنی آ و اجداد مشترک هفت نسل نداشته شند . بهترین ازدواج فامیلی برای رداری ازدواجی است که زوج همراه سلامت جسمی از سلامت روحی نیز برخوردار شند . بهترین ازدواج فامیلی برای رداری ازدواجی است که آن محیط خانه برای سلامت جنین و ما آماده و آرام شد . خانه ای که آن همه آماده هستند برای تولد نوزادی که منتظرش هستند . رداری امر مهمی است که ابتدا ید برای پ یا ما شدن تصمیم گرفته شود . همه آماده شند از هر لحاظ بتوانند برای مسئولیت خطیر خود انجام وظیفه کنند . از نظر مالی ، از نظر آرامش و اینکه بتوانند او را پرورش دهند .

پرورش دادن بزرگ کردن متفاوت است . وقتی کودکی را میخواهیم پرورش دهیم ید ابتدا مشاوران مشورت کنیم . ره آینده او فکر کنیم . به استعدادهایش پی ببریم و او را ارسی استعدادهایش راهنمایی کنیم . فرسدن به کلاسهای مختلف زمینه به ر نشستن استعدادش را فراهم کنیم . اگر فرزندی نداشته شیم تقصیر نکرده ایم اما اگر فرزندی به دنیا بیاوریم قل او مسئول هستیم .

بهترین ازدواج فامیلی از لحاظ نسبت خانوادگی

بهترین ازدواج فامیلی از لحاظ نسبت خانوادگی ازدواجی است که نسبت خونی نداشته شند . بیماری مشترک نیز نداشته شند . دو نفر ممکن است از نظر نسبی و خونی هم یکی نشند اما یک بیماری ژنتیکی مشترک شند . یا اگر خود زوجها این بیماری را ندارند یکی دو نسل گذشته این بیماری را داشته شند . اینگونه ازدواجها برای فرزندانشان مشکل آفرین خواهد شد . بهترین ازدواج فامیلی از لحاظ نسبت خانوادگی میتواند ازدواج مثلا برا زن خواهر شد . یا ازدواج دختر فامیلهای همسر برا یا همسر عمو شد . این ازدواجها علاوه بر شناخز یکدیگر ، احتمال بیماریهای مشترک ژنتیکی و توارثی کمتر است . میتوان آزمایش قبل از ازدواج به راحتی میتوان بچه دار شد . این ازدواج های فامیلی خیلی از نگرانی ها کمتر از ازدواج نسبی است .

بهترین ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی

بهترین ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی ازدواجی است که دختر و پسر بیماری ژنتیکی نداشته شند . بهترین ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی ازدواجی است که والدین نیز بیماریهای ژنتیکی مشترک نداشته شند . یا بیماری ژنتیکی آنها مشترک نشد مانند بیماری لاسمی مینور . اگر یکی از زوجین بیماری لاسمی مینور داشته شد و دیگری بیماری دیگر ژنتیکی فرزندان آنها به ب لاسمی ماژور مبتلا نخواهند شد مگر این که نسلهای گذشته زوج دیگر این بیماری نهفته وجود داشته شد . ممکن است بطور توارثی این بیماری مثلا به سه نسل آینده که فرزند این زوجها است برسد . اینصورت احتمال بروزب لاسمی ماژور وجود دارد . لاسمی مینور به مراقبت پزشکی نیازی ندارد ولی ب لاسمی ماژور نیاز به مراقبت دائمی دارد .


بیشتر بخوانید: بدترین ازدواج فامیلی


آزمایش های ژنتیکی ازدواج

بهتر است ازدواج حتما آزمایشها را بطور کامل انجام دهیم . شاید هزینه آزمایشهای ژنتیکی لا شد اما مسلم است بهتر از هزینه کردن برای کنترل بیماری است . زیرا لاسمی ماژور نیاز به عمری پرسری و مراقبتهای پزشکی دارد . کمی مل میابیم هزینه آزمایش کامل خیلی کمتر از هزینه مراقبت برای بیماری است . علاوه بر اینکه عمری ید نگران فرزند بیمار شیم و زندگی به کام زوج و فرزندان تلخ شود . مرکز مشاوره آویژه برای همه زوجهای جوان سلامت ، شادی و خوشبختی آرزو دارد . مرکز مشاوره آویژه برای داشتن جامعه ای سالم پناه خانواده سالم تلاش میکند . این تلاشها شامل مشاوره ، روانکاوی و روانشناسی و دادن آگاهی از طریق سایت آویژه میشد .

سوالات متداول

ازدواج فامیلی از دیدگاه اسلام چگونه است ؟

حضرت محمد دخترش را به همسری پسرعموی خود علی آورد . اسلام برازدواج فامیلی نه کید شده و نه رد شده است اماتشویق به گسترش دنیای اسلام شده است که از دواج و مسلمان کردن افراد غیر مسلمان امکان آن بیشتر میشود .

هزینه آزمایش ژنتیک ازدواج فامیلی ؟

هزینه این آزمایش هر آزمایشگاه متفاوت است . بستگی به آزمایشگاهی دارد که به آن مراجعه میشود . این که آزمایشگاه دولتی شد یا خصوصی مکانی شد ارزش ملک لاست یا پایین و به تجهیزات و امکانات آزمایشگاه . مهم اینست که آزمایشگاه چه حد آزمایشهایش دقت به خرج میدهد .

ازدواج فامیل یا غریبه بهتر است؟

ازدواج فامیل نسبی که اصلا توصیه نمیشود ولی از نظر خویشاوندی غیر خونی بستگی به معیارها ، شرایط ، روحیات و رفر دوطرف دارد که چق کفو هم شند و آرمانهای مشترک دارند . هرچق نکات مشترک که ایجاد تفاهم میکند بیشتر شد ازدواج بهتری هم صورت خواهد گرفت .

آیا ازدواج فامیلی عقدی آسمانی است ؟

اگر ازدواج فامیلی آسمانی بود ید یکی از کتب دینی و آسمانی این مسئله مطرح میشد و مطرح نشده است . این یک ور عامیانه میان مردم بوده که اکنون خوشبخنه منسوخ شده است چون اکثر مردم خطرات ازدواج فامیلی آشنا شده اند و آن را نمیپسندند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Nine Principles for a Successful Marriage and Family

بهترین ازدواج فامیلی

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۰۶:۲۵ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)