مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات .

مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات

آیا استخاره برای ازدواج صحیح است ؟

۵٫۰
۰۱

استخاره برای ازدواج زمانی صورت می گیرد که فرد انتخاب دچار دودلی و مشکل شد ؛ استخاره موضوع جدیدی نیست اما بعد از مشورت و تحقیق می توان از استخاره برای طلب خیر گرفتن استفاده کرد . زندگی موقعیت های حساس زیادی وجود دارد که از جمله میتوان به ازدواج اشاره کرد که از زمانهای قدیم ازاستخاره برای ازدواج استفاده می کردند . امام صادق (ع) فرمودند ، که خداوند قران می فرمایند : «از بدبختی بنده من آن است که کاری از کارهایش را بدون استخاره انجام دهد » ؛ اما تنها تکیه بر استخاره نمی توان تصمیم ستی برای ازدواج گرفت پس مناسب تر است که از مشاوره افرادی که صلاحیت لازم این زمینه را دارند و همچنین از تجربیات بزرگترها استفاده کرد و بعد از آن اگر همچنان دچار تردید و شک بودند می توانند از استخاره برای ازدواج کمک بگیرند.


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


دلیل استخاره برای ازدواج

دلیل استخاره برای ازدواج میتواند بدست آوردن اطمینان قلبی از انتخاب و ازدواج شد اما نید استخاره را معیار اصلی تصمیم گیری نظر گرفت وید از عقل خودمان کمک بگیریم و همه جوانب انتخابمان را بسنجیم و هیچ مطلبی از دیدمان پنهان نماند و رعایت همه این اصول اگر ز دچار شک و تردید بودیم می توانیم از استخاره کمک بگیریم اصل استخاره به نوعی مشورت خدا می شد و هیچ اجری برای آن وجود ندارد . دلیل استخاره برای ازدواج واقع از بین بردن شک و تردید است اما نید از استخاره استفاده ابزاری کرد چون دیده شده گاهی خانواده ها به هر دلیلی تمایلی برای وصلت ندارند و دلیل جواب منفی را بد بودن استخاره بیان می کنند و این به لحاظ اخلاقی پسندیده نمی شد و واقع نوعی توسل به کذب می شد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


ستی استخاره برای ازدواج

ستی استخاره برای ازدواج از این جهت که فرد مومن برای انجام کارها و تصمیمات مهم زندگی مثل ازدواج امور خود را به خدا واگذار کند کار پسندیده ای است و یا اینکه برای دانستن این مطلب که آیا کاری که قصد انجام آن را دارد به صلاح و خیر او هست یا نه می تواند از استخاره کمک بگیرد اما همه اینها بعد از مراجعه به مشاوره ازدواج و مطالعه و تحقیق کامل و مشورت پ و ما و بزرگترها می شد .

دیدگاه های مختلفی برای توجه به استخاره وجود دارد بعضی کلاً به استخاره اعتقادی ندارند و از استخاره برای ازدواج کمک نمی گیرند و بر عکس این گروه افرادی هستند که فقط به استخاره اتکا می کنند که اصلا این مورد یید نیست اما گروهی هستند که بعد از بررسی و تحقیق کامل نهایت برای طلب خیر گرفتن از استخاره برای ازدواج کمک می گیرند که این راه ستی استخاره برای ازدواج را یید می کند .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


نظر کارشناسان استخاره برای ازدواج

نظر کارشناسان استخاره برای ازدواج این است که استخاره امر الزامی نیست و شرعا لازم نیست به آن عمل کنیم ؛ اما از آنجا که استخاره به معنای مشورت خداست و مخصوصا زمانیکه ازاستخاره برای ازدواج کمک می گیریم بهتر است به آن عمل کنیم که حتما خیر و صلاح ما آن است . البته استخاره ید زمان ست و توسط فرد مجربی صورت بگیرد ، زمان ست یعنی دیده شده بعضی افراد همان ابتدای خواستگاری استخاره برای ازدواج می گیرند و این از نظر کارشناسان ست نمی شد ، بهتر است بعد از طی مراحل آشنایی و کمک گرفتن اگر به هر دلیلی دچار شک وتردید بودند میتوانند استخاره بگیرند و خیال راحت تصمیم گیری کنند .

رجوع به استخاره برای ازدواج

رجوع به استخاره برای ازدواج فقط برای بر طرف شدن سرگردانی است و شرط اصلی ازدواج هم کفو بودن دو خانواده به لحاظ مذهبی و اخلاقی و مالی میشد . خداوند قران کریم می فرمایند ( و شاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله ) مشورت کنید و سپس توکل به خدا تصمیم بگیرید . البته استخاره قران فال گرفتن وتفال زدن بر حافظ متفاوت است و همه کتب مذهبی این کار نهی شده است ، انسان ید از نیروی عقل و خرد خود استفاده کند و همچنین حدودی مسائل شرعی و دینی آشنا شد دچار لغزش نشود و اگر این زمینه آشنایی نداشت می تواند از نظر کارشناسان استخاره برای ازدواج یا هر مسئله مهمی میتواند بهره ببرد ؛ بهر حال همه امور احتیاج به استخاره نیست و استخاره یک حکم نیست و فقط برای اطمینان به استخاره رجوع می شود.


بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج


مشاوره قبل از ازدواج

استخاره هیچ گاه نمی تواند جای مشورت و اندیشیدن را بگیرد بنابراین مسئله مهمی مثل ازدواج می توان از مشاوره قبل از ازدواج استفاده کرد . مشاوره قبل از ازدواج می توان از سلامت روانی و عاطفی فرد اطلاعات کاملی بدست آورد همچنین می توان از طریق پرسش ها و پاسخهایی که یافت می کنیم به ویژگی های اخلاقی فردی که برای ازدواج نظر گرفته ایم پی ببریم . سوالات مشاور زمان آشنایی قبل از ازدواج به صورتی هست که دو طرف می توانند ک بهتری از هم پیدا کنند بتوانند احساسات خود را راحت تر بیان کنند و نتیجه به تصمیم گیری بهتری برسند و نهایت اگر همچنان دچار شک و دو دلی بودند از استخاره برای ازدواج استفاده کنند و توکل به خدا زندگی شاد و خوبی را آغاز کنند .

نیاز به پیشرفت

زن و مرد قبل از استخاره برای ازدواج ید به بررسی نیازهای اساسی و ملاک های اولیه زندگی خود بپردازند و مرحله بعدی به مسائلی که به لحاظ اهمیت مرتبه دوم قرار دارند ، مسائلی مثل نیاز به پیشرفت ، عرف جامعه ما اگرچه این ملاک ها مطرح نمی شوند اما نهایت به نظر مشاوران از فاکتورهای مهم زندگی زناشویی محسوب می شود ؛ مثلا مشاوران هدفی را انتخاب می کنند و بررسی می کنند که سرعت رسیدن زن و مرد به این هدف چق است ، آیا سرعتشان یکیست ؟ و اگر این سرعت و پیشرفت یکی نشد توصیه میکنند بیشتر مورد این موضوع صحبت کنند آینده مشکلی برای زندگی مشترکشان پیش نیاید و زندگی کمترین اختلاف فکری و عملی آغاز کنند .


بیشتر بخوانید: مشاوره برای ازدواج


نیازهای عاطفی

اینکه فقط از رجوع به استخاره برای ازدواج استفاده کنیم به هیچ وجه توجیه مناسبی برای بررسی های شخصیتی زن و مرد نیست نیازهای عاطفی و ویژگی های خاص ارتطی متفاوت زن و مرد دیدگاه های مختلفی را هم بوجود می آورد که عدم توجه به آن می تواند نیج زیان ری هم بوجود آورد .نگاه زن ومرد به مسائل زناشویی کاملا متفاوت است و اگر این تفاوت دیدگاه توسط زن ومرد و مشاوره ازدواج حل نشود ازدواج موفقی صورت نخواهد پذیرفت ؛ بعضی از نیازهای عاطفی مردان مثل داشتن یک شریک جنسی خوب ، یک همدم اهل تفریح ، یک منزل دنج و آرام و یک همسر حمایت کننده وفادار از نیازهای اصلی مردان است و از نیازهای عاطفی زنان میتوان به عطوفت و مهر ورزی ، همسری که خانواده الویت اول زندگی وی شد ، یک مرد اعتماد بنفس ،حمایت مالی و صداقت و صراحت اشاره کرد .

پذیرش یکدیگر ازدواج

اینکه زوجین یکدیگر را همان گونه که هستند بپذیرند از مسائل مهم بررسی های قبل از ازدواج هست مثلا همین مسئله استخاره برای ازدواج از مطالب اعتقادی هر کدام از زوجین هست که میتواند مورد قبول یا رد قرار گیرد اینکه اصلا ستی استخاره برای ازدواج را قبول دارند یا خیر ؛ توجه به همین مسائل جزئی و پیش پا افده می تواند داشتن یک ازدواج موفق ثیر زیادی داشته شد و اینکه زوجین یکدیگر را همانگونه که هستند بپدیرند و این تصور که می توانند طرف مقابل را تغییر دهند وارد یک زندگی نشوند یا خیال اینکه تفاوتهای مهم به مرور زمان حل میشود از بررسی جدی اختلافات بین خود کوهی کنند، از اشتهات بزرگ قبل از ازدواج است و اینجاست که قبل از توجه به نظر کارشناسان استخاره برای ازداوج ابتدا خود توجه کامل و کافی را به این موضوع داشته شند .

نکات مهم پیش از ازدواج

این مطالب به دلیل استخاره برای ازدواج اشاره شد و متوجه شدیم تنها طلب خیر گرفتن دلیل استخاره برای ازدواج است , ازدواج امر مهم و از تصمیمات ثیر گذار زندگی ما می شد پس انتخاب همسر ید همه امور نظر گرفته شود هم رجوع به استخاره برای ازدواج هم کمک گرفتن از مشاوره خانواده و هم تحقیق و مشورت بزرگترها می تواند موفق بودن یک ازدواج نقش اساسی ایفا کند ستی استخاره برای ازدواج از این جهت یید شد که می تواند از بین بردن شک و تردید به ما کمک کند .

همچنین نظر گرفتن شهت های شخصیتی و عاطفی توجه به اعتقادات دوطرف و پذیرش بی قید و شرط زوجین همانگونه که هستند از هر مطلبی اهمیت تر است و بهتر است قبلا از توجه به ستی استخاره برای ازدواج یا ناستی آن به ویژگی های شخصیتی طرف مقابل توجه شود ؛ این وجود اگر به هر عنوان ز دچار شک و تردید بودیم این شک میتواند دلیل استخاره برای ازدواج شد و همچنین اینکه بدون بررسی جواب منفی ندهیم یا اگر بهر دلیلی جواب ما منفی بود جواب منفی را به دلیل استخاره برای ازداوج و بد بودن جواب استخاره ندانیم ؛بهر حال لازمه داشتن ازدواج موفق بررسی کامل خصوصیات اخلاقی مذهبی و خانوادگی زوجین است و کمک گرفتن خانواده و همینطور نهایت میتوان از استخاره ازدواج کمک گرفت .

جلسه مشاوره قبل از ازدواج چه می گذرد ؟

نظر کارشناسان استخاره برای ازدواج هم این است که قبل از اقدام به استخاره همه ی جوانب فردی که برای ازدواج نظر گرفته اید سنجیده شود و یکی از ابزار این سنجش مراجعه به مشاورینی است که بصورت تخصصی این زمینه فعالیت دارند ؛ معمولا مراجعه اول تست های شخصیت شناسی و نمودار خانوادگی رسم می شود اطلاعات مفید و مختصری بدست بیاید از مجموعه جواب این تست ها می توان به میزان شناخت و ستی و ناستی مقدار شناختی که بدست آمده پی برد همچنین مشاور میتواند به اصلاح و هدایت این دانسته ها کمک کند . این جلسات معمولا از دو جلسه شروع شده و ده جلسه هم می تواند ادامه داشته شد همچنین محتوا و طول مدت جلسه هم می تواند نظر زوجین و مشاور تنظیم گردد .

مشاوره قبل از ازدواج چه سوالاتی را مطرح کنیم ؟

از آنجا که ازدواج فقط به معنای زیر یک سقف رفتن نیست و تنها رجوع به استخاره برای ازدواج نمی توان نتیجه موفقی گرفت ، نتیجه برای داشتن یک زندگی شاد و صمیمی عشق به تنهایی کفایت نمی کند و لازم است معیارهای ازدواج ست انتخاب همسر آشنا بشویم و یکی از راه های رسیدن به این مهم دانستن سوالاتی است که ما را برای شناخت بهتر کمک کند ؛ از جمله مهمترین این سوالات می توان به سوالاتی اشاره کرد که نیازهای اساسی ما را مشخص می کند مثل نیاز به امنیت ، نیاز به آزادی ، نیازهای عاطفی ، نیاز به پیشرفت و نیاز های جنسی که از مهمترین نیازهای اولیه انسان است ؛ همچنین سوالاتی که نهایت به سنجش میزان صداقت فرد پاسخگویی به سوالات پیش از ازدواج منجر شود .


بیشتر بخوانید: ویژگی های ازدواج خوب


فکر میکنید دلیل استخاره برای ازدواج برای افرادی که به آن معتقد هستند چیست ؟

غیر از این هست که می خواهند به لحاظ قلبی و فکری احساس امنیت کنند زیرا احساس نیاز به امنیت از نیاز های مهم زندگی مشترک است ؛ مهمترین قسمت این نیاز داشتن امنیت مالی است ، برای پی بردن به توانایی های مالی فرد میتوانید از او بخواهید منبع آمد خود را به طور واضح مشخص کند یا میزان پس انداز و چگونگی اداره زندگی را برای شما توضیح دهد یا برنامه ریزی که برای خرج کردن و تفریح کردن یا مسافرت دارد را بیان کند یا اینکه اغلب برای چه کارهایی به راحتی هزینه میکند ازین طریق هم به ایت او پی ببرید هم میزان دست و دل زی و خساست اورا بشناسید ؛ همچنین نظر او را مورد مهریه و چگونگی پرداخت آن جویا شوید و نهایت مورد محل زندگی وتقسیم دارایی ها بعد از ازدواج سوال کنید .

سوالات متداول

جلسه مشاوره قبل از ازدواج چه می گذرد ؟

نظر کارشناسان استخاره برای ازدواج هم این است که قبل از اقدام به استخاره همه ی جوانب فردی که برای ازدواج نظر گرفته اید سنجیده شود و یکی از ابزار این سنجش مراجعه به مشاورینی است که بصورت تخصصی این زمینه فعالیت دارند ؛ معمولا مراجعه اول تست های شخصیت شناسی و نمودار خانوادگی رسم می شود اطلاعات مفید و مختصری بدست بیاید از مجموعه جواب این تست ها می توان به میزان شناخت و ستی و ناستی مقدار شناختی که بدست آمده پی برد همچنین مشاور میتواند به اصلاح و هدایت این دانسته ها کمک کند . این جلسات معمولا از دو جلسه شروع شده و ده جلسه هم می تواند ادامه داشته شد همچنین محتوا و طول مدت جلسه هم می تواند نظر زوجین و مشاور تنظیم گردد .

مشاوره قبل از ازدواج چه سوالاتی را مطرح کنیم ؟

از آنجا که ازدواج فقط به معنای زیر یک سقف رفتن نیست و تنها رجوع به استخاره برای ازدواج نمی توان نتیجه موفقی گرفت ، نتیجه برای داشتن یک زندگی شاد و صمیمی عشق به تنهایی کفایت نمی کند و لازم است معیارهای ست انتخاب همسر آشنا بشویم و یکی از راه های رسیدن به این مهم دانستن سوالاتی است که ما را برای شناخت بهتر کمک کند ؛ از جمله مهمترین این سوالات می توان به سوالاتی اشاره کرد که نیازهای اساسی ما را مشخص می کند مثل نیاز به امنیت ، نیاز به آزادی ، نیازهای عاطفی ، نیاز به پیشرفت و نیاز های جنسی که از مهمترین نیازهای اولیه انسان است ؛ همچنین سوالاتی که نهایت به سنجش میزان صداقت فرد پاسخگویی به سوالات پیش از ازدواج منجر شود .

فکر میکنید دلیل استخاره برای ازدواج برای افرادی که به آن معتقد هستند چیست ؟

غیر از این هست که می خواهند به لحاظ قلبی و فکری احساس امنیت کنند زیرا احساس نیاز به امنیت از نیاز های مهم زندگی مشترک است ؛ مهمترین قسمت این نیاز داشتن امنیت مالی است ، برای پی بردن به توانایی های مالی فرد میتوانید از او بخواهید منبع آمد خود را به طور واضح مشخص کند یا میزان پس انداز و چگونگی اداره زندگی را برای شما توضیح دهد یا برنامه ریزی که برای خرج کردن و تفریح کردن یا مسافرت دارد را بیان کند یا اینکه اغلب برای چه کارهایی به راحتی هزینه میکند ازین طریق هم به ایت او پی ببرید هم میزان دست و دل زی و خساست اورا بشناسید ؛ همچنین نظر او را مورد مهریه و چگونگی پرداخت آن جویا شوید و نهایت مورد محل زندگی وتقسیم دارایی ها بعد از ازدواج سوال کنید .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Do you think marriage within blood relations may be …

آیا استخاره برای ازدواج صحیح است ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۲۰:۱۸ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)