مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات .

مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات

بهترین روش آموزش کودکان

۵٫۰
۰۱

روش آموزش کودکان ید به دو نوع تئوری یا گفری و عملی صورت بگیرد . روش آموزش کودکان ید زن خودشان شد . دنیای کودکی دنیای متفاوتی است که ورود به این دنیا مهارت خاص خود را میطلبد . روش آموزش کودکان ید مطابق سنشان شد . آموزش کودکان ید به صورت تیچ یا حین زندگی شد . تیچ یک روش آموزش است این روش کودک حین زندگی چیزهایی فرا میگیرد . یک روش موثر و خوب آموزش کودکان ، آموزش همراه زی است . یک روش دیگر آموزش ریتمیک است . استفاده از ریتم و موسیقی روش دیگر است که برای ایجاد تمرکز کودکان مفید است . خود این نوع آموزش روشهای متفاوتی دارد از جمله خاله زی ، گل یا پوچ ، معما ، کارت زی ومعلم زی . روش آموزش کودکان بنا به محیط ، استعداد و توان کودک و سن او تفاوت دارد .

تمام این روشها برای کودکان زیر شش سال مفید است . مغز انسان مانند عضله ها توانایی تقویت شدن دارد . هر بخش از مغز را که بیشتر تمرین بدهیم فعال تر میشود . این سنین ید به کودک تمرین حافظه و تحلیل بدهیم . تمرین حافظه حفظ کردن شعرها و ترانه های کودکانه است . یادگیری شعر تکرار موثر است . برای شعر و ترانه خود والدین یا مربی تمام شعر را ید اختیار داشته شند . ابتدا برای رها همراه کودک بیت اول را تکرار کنند . تمرین که تمام شد یکر هم همراه کودک از ابتدا انتهای شعر را بخوانند . برای تمرین تحلیلی مغز جمع زدن ابتدایی همراه آموزش اعداد مفید است . « یک شکلات واسه تو ، یک شکلات واسه من » این تمرین یک را می آموزد . بعد بگوید من و تو دو شوکلات داریم .

روش آموزش کودکان پیش دبسنی

روش آموزش کودکان پیش دبسنی برای کودکانی که حافظه قوی دارند و قوه تحلیل لا آسانتر است . اما خانواده هایی که زیر شش سال فرزندشان تمرین نداشته اند نگران نشند . کمی تلاش بیشتر فرزند شما هم توانایی لازم را کسب خواهد کرد . آموزش کودکان پیش دبسنی شامل گرفتن قلم ، آموزش لا و پایین ، راست و چپ و جهتها است . علاوه بر آن کپی کردن نقاشی ازمهارت هایی است که کودک ید بیاموزد . نظم دادن به نوشته ها را نیز ید بداند . خط های دفترش را نوشتن جا نیاندازد همینطور از صفحه های دفترش به ترتیب استفاده کند . آموزش کودکان پیش دبسنی تشخیص شکل حروف و واژه ها نیز مهم است . مثلا خط راست یا شکسته و یا بتواند پس از آموزش « آ » را از « ب » تشخیص دهد . یا عدد را از حروف تمییز دهد .

روش آموزش کودکان پیش دبسنی مهم است . دبسن توجه به تعدد دانش آموزان و فرصت کم س ها رگری تیس میشوند . دانش آموزی که مهارتهای لازم را کسب نکرده است جا میماند . شما بهتر است پا به پای فرزندن س ها را او مرور کنید . توجه داشته شید کودک را انجام تکالیف وابسته ر نیاورید . از او بخواهید تکالیفش را انجام دهد خط اول برای ست نوشتن او را یاری کنید . حین اینکه مشغول کارهاین هستید حواسن به ست نوشتن کودک شد لای سرش ننشینید وابسته نشود . حفظ کردن شعرها همراهیش کنید . ست کردن کاردستی ها یاریش کنید ولی کامل انجام ندهید . اجازه دهید چسب بزند یا قیچی کند البته حتما متوجه هستید که ید از قیچی های مخصوص کودکان استفاده کند که نوک تیز ندارند . ضمن مشاوره کودک را فراموش نکنید .

انواع روش آموزش کودکان

انواع روش آموزش کودکان شامل آموزش های گفری ، شنیداری و دیداری است . از انواع روش آموزش کودکان میتوان به آموزش اشل اشاره کرد . انواع روش آموزش کودکان را بخش آموزش کودکان گفتیم . شامل تیچ ، زی و ریتمیک است که این بخش به تفصیل میگوییم . ابتدا آموزش گفری که ساده ترین روش آموزش است . مثلا رنگ قرمز را به او نشان دهیم و بگوییم ق ر م ز او یاد بگیرد . شنیداری و گفری توام انجام میشود . برخی موارد خاص زمانی است که کودک برای خوابیدن نیاز به کمک دارد که بهترین فرصت برای آموزش است . قبل از خواب به او میگوییم و او از طریق شنیدن می آموزد . آموزش شعر ترانه های کودکانه و اعداد این هنگام یادگیری بهتری دارد . یا تمرین آداب اجتماعی از طریق داسن گویی برای قبل از خواب مفید است .

برای آموزش دیداری که از طریق دیدار صورت میگیرد . نشان دادن عکس یا اسلاید و ویدئو، از طریق تلویزیون یا اینترنت و کارت هایی که مخصوص کودکان به چاپ رسیده است . روش تیچ آموزش هایی است که حین زندگی روزمره آموزش داده میشود شما یک مکان آموزشی نیستید اما خیان ناگهان یک ماشین پلیس صدای آژیر ازکنار شما عبور میکند . شما از فرصت استفاده میکنید و آژیر را به او آموزش میدهید . « این صدای آژیر پلیسه . وقتی این صدا میاد ماشین های دیگه میرن کنار که آقا پلیسه به کارش برسه » و بعد زی چند صدای آژیر برای او میاورید . زی ها هم بسته به نوع زی مهارت های زندگی را آموزش میدهید . « از این خوراکی هات به من تعارف نمیکنی ؟ یه بچه خوب از خوراکیهاش به بقیه تعارف میکنه » و او یاد میگیرد .

بهترین سن آموزش کودکان

بهترین سن آموزش کودکان از همان نوزادی است . شاید تعجب کنید مگر نه اینست که نوزاد شما خندیدن را یاد میگیرد ؟ مگر او سینه خیز کردن را می آموزد ؟ پس آمادگی آموزش را دارد . اما آموزش ید متناسب سن او شد . از یک سالگی که او برای حرف زدن تمرین میکنید ید به استعدادهای او پی ببرید و بدانید ظرفیت یادگیری فرزندن چق است و چه چیزهایی را بهتر یاد میگیرد . اما بهترین سن آموزش کودکان زیر شش سالگی است . این سن بخش های مختلف مغز فعالیت خود را برای یادگیری آغاز میکنند . کودکی که این سنین یاد نگیرد حفظ کند سنین لاتر حفظ کردن برایش مشکل خواهد شد . کودکانی که یادگیری مشکل دارند والدین و مربیان میتوانند از روش ریتم گیری استفاده کنند . از این روش برای کودکانی که تمرکز ندارند استفاده میشود .

ریتم گرفتن روی میز ، کابینت شمرده شمرده و آهنگین شعر را بخوانید و از او هم بخواهید بخواند . این روش هم یک مصرع و حتی نیم مصرع از شعر را بخوانید حفظ کند و بعد آخر شعر را بخوانید . یادمان شد این روش ید خیلی کوه شد که ذهن کودک تخریب ایجاد نکند . تکرار زیاد آهنگ مخرب است اما کم به مراتب اثر رشد و یادگیری را زیاد میکند . مشاوره روانشناسی کودک میتواند این زمینه به شما کمک کند .


بیشتر بخوانید: روانشناسی کودک ۸ ساله


روش آموزش کودکان سه ساله

روش آموزش کودکان سه ساله ید به نرمی و شیرینی آموزش زن مای و لبخند صورت بگیرد . روش آموزش کودکان سه ساله ید حد سنشان شد . حد آموزش نام اشیا ، نام حیوانت اطراف مانند پرندگان گربه ، سگ و غیره . بردن کودکان سه ساله به پارک زی یا غ وحش یادگیری کمک زیادی میکند . نشان دادن ویدئوی جانوران وگل ها و همینطور کوه ، یا و اجزا طبیعت یادگیری او موثر است . تربیت کودک نیز بخشی از یادگیری او است که البته ید متناسب سن او شد . برای آگاهی یافتن از آموزش متناسب سن میتوان به مشاوره خانواده و نهای مشاوره کودک پرداخت .

یادمان شد اگر کودک خود استعداد خاصی مشاهده میکنیم حتما متخصصان فن ارتط شیم . برخی دیدن استعداد ویژه به کودک فشار آورده و او را وادار میکنند بیش از اندازه یاد بگیرد . مسفانه اغلب موارد یادگیری ها سنش تناسب ندارد و حاصل این فشار پرخاش و فشار به سیستم عصبی است . یا برعکس اگر احساس میکنیم کودک توانایی یادگیری کمتری نسبت به همسالان خود دارد حتما به یک مرکز مشاوره مراجعه کنیم . اقدام به موقع بتوانیم او را مان کرده و بخشی از مغزش را که امکان دارد فعال کنیم . پنهان کردن این مواقع ضربه های غیر قابل جبرانی به کودکان وارد میکند . مرکز مشاوره کودک آویژه برای کودکان شما بهترین ها را آرزو میکند .


بیشتر بخوانید: روانشناسی کودک ۶ ساله


خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه روانشناسی کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:How should kids be educated?

بهترین روش آموزش کودکان

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۴۲:۵۰ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)