مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات .

مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات

با راه های آرام کردن نوزاد آشنا شوید

۵٫۰
۰۱

آرام کردن نوزاد برای هر پ و مای یک ویژگی محسوب میشود. آرام کردن نوزاد برای والدینی که حوصله و صبر کافی را ندارند بسیار مشکل و سخت است. تمام نوزادان از بدو تولد شروع به گریه کردن میکنند. گریه کردن و بیقراری نوزاد امری طبیعی است. خانواده ید به این نکته توجه داشته شند که نوزاد بدو تولد که نمیتواند حرف زدن خواسته های خود را بیان کند پس به وسیله گریه یا بیقراری خواسته و یا مشکل خود را مطرح میکند.

این هنر والدین است که کمک گرفتن از افراد تجربه متوجه این خواسته ها شوند. البته والدین قبل از فرزند دار شدن ید مهارت های لازم برای این موقعیت ها را فراگیرند. فرزند آوری و نحوه تربیت و نگهداری از فرزند از اهمیت لایی برخوردار است. اگر خانواده به هر دلیلی این امر کوهی کنند ضربه های جبران ناپذیری به کودک وارد میشود. بهتر است خانواده قبل از فرزندآوری از یک متخصص و مشاوره خانواده بهره مند شوند.


بیشتر بخوانید: تربیت کودک شش ساله و خصوصیات این کودکان


راه آرام کردن نوزاد

راه آرام کردن نوزاد مرحله اول مربوط به پ و ما نوزاد میشود. مقوله راه آرام کردن نوزاد پ و ما میتوانند از مشاوره کودک، راهنمایی فراد متخصص استفاده کنند. ما نوزاد نقش مهمی آرام کردن کودک دارد. طبق تحقیقات بعمل آمده مراکز علمی و آزمایشی که بر روی ماان صورت گرفته است، بدو تولد چند ماهگی نوزاد فقط ما خود را تشخیص میدهد و او را میشناسد. همین موضوع بر اهمیت آرام کردن نوزاد توسط ما میافزاید.

زمانیکه نوزاد بیقرار است و گریه میکند ما بصورت غریزی او را بر میدارد و مورد نوازش قرار میدهد. پس یکی از راه های آرام کردن نوزاد مرحله اول خود ما است. نوزاد وقتی بیقرار است ما میتواند نوازش و آغوش گرفتن نوزاد او را آرام کند. این اولین راه برای آرام کردن نوزاد است. پ هم میتواند برای تکمیل این فرآیند به ما کمک کند.


بیشتر بخوانید: نکات تربیت فرزند پسر و دختر


روش آرام کردن نوزاد

روش آرام کردن نوزاد به تنهایی خود یک تکنیک محسوب میشود. روش آرام کردن ید به تمام جزئیات توجه و دقت داشت. چرا که خود یک روش تربیت کودک است، و ممکن است یک اشته به نوزاد آسیب جدی برسد. بیشتر مواقع بیقراری و گریه نوزاد، ما را بیش از کودک ناراخت و عصنی میکند. اولین چیزی که والدین بخصوص ما ید رعایت کند حفظ آرامش خود است.

بیشتر مواقع وقتی ما حال آرام کردن نوزاد است افرادی دیگر هم جلوی نوزاد حاضر میشوند و سعی میکنند او را آرام کنند. اغلب همین کار عث میشود کودک بیقرارتر بشود و گریه او ادامه پیدا کند. بهتر است چنین موقعیت هایی ما، نوزاد را به مکانی خلوت ببرد و سرگرمی هایی بغیر از انسان کودک را آرام کند. قبل از اینکه نوزاد خواسته اش را گریه ویا بیقراری مطرح کند ما خواسته نوزاد را برطرف کند، مانند زمانی که نوزاد جای خود را کثیف کرده است.


بیشتر بخوانید: تربیت فرزند از دیدگاه روانشناسی و نکات مهم آن


دسرهای آرام کردن نوزاد

دسرهای آرام کردن نوزاد به اندازه آرام کردن خود کودک میتواند اهمیت شد. اگر مراقب عوارض برخی از روشهای آرام کردن کودک نبود ممکن است دسرهای آرام کردن نوزاد گرین والدین را بگیرد. تصور کنید هر ر که نوزاد گریه میکند ما و یا اطرافیان کودک بدون نگ کودک را به آغوش میگیرند و سعی میکنند دست به دست کردن نوزاد ساکت نمودن او نقشی ایفا کنند. غافل از انکه ابتدا این کار برای نوزاد امری طبیعی است ولی ادامه فهمیدن این موضوع شروع به بهانه گیری میکند و اصطلاح بغلی میشود. برخی از خانواده ها پ و ما برای آرام کردن نوزاد خود از پسنک استفاده میکنند.

گرچه این روش هم میتواند نوعی آرام کردن نوزاد شد ولی اگر مدام از این روش استفاده شود، ممکن است به فک و دهان کودک ضربه وارد شود و بیماری های دهان از طریق پسنک آلوده به نوزاد منتقل شود.


بیشتر بخوانید: اهمیت تربیت کودک از دیدگاه قرآن


آرام کردن نوزاد گرسنه

آرام کردن نوزاد گرسنه میتواند به ما برای آرام بودن کودک برای مدتی کمک کند. آرام کردن نوزاد گرسنه نید به هر قیمتی شد. اولین موضوعی که هر گریه نوزاد به فکر والدین میرسد گرسنگی نوزاد است. برخی از نشانه های گرسنگی نوزاد، بهانه گیری، قرار دادن انگشت خود دهان، گریه های طولانی و جست و جوی سینه ما است. اولین کاری که برای رفع گرسنگی نوزاد ید انجام داد، تغذیه کودک به وسیله شیر ما است.

شیر ما بهترین و کامل ترین غذا برای نوزاد میشد. از دادن هرگونه غذای آماده که مناسب بزگسالان است، به نوزادان ید جدا خودداری کرد. ما نید به هیچ وجه شرایط خوابیده هنگام شب به نوزاد شیر بدهد چرا که ممکن است خوابیدن ما و طرز غلط شیردهی، نوزاد دچار خفگی بشود. مجموع بهترین روش آرام کردن نوزاد شیر ما است و مواقع خاص تجویز متخصص تغذیه کودک ، میتوان از مکمل هم استفاده کرد.


بیشتر بخوانید: تربیت کودکان ده ساله و نحوه برخورد آنها


آرام کردن نوزاد بد خواب

آرام کردن نوزاد بد خواب برای کسانیکه زه پ و ما شده اند سخت و دشوار است. یادگیری مهارت ها بمنظور آرام کردن نوزاد بد خواب برای کودکی که زه متولد شده، بخش زیادی از نگرانی و ناراحتی پ و ما را میتواند کاهش دهد. نوزادان را قبل از خواب هیجان زده نکنید و قبل از خواب محیطی آرامش برایش مهیا کنید. ما یا پ قبل از خواب نوزاد خود ارتط چشمی برقرار کنند. ارتط طولانی و معنادار چشم نوزاد یکی از محرکهای خواب نوزاد است.

والدین از سیر بودن نوزاد قبل از خواب اطمینان حاصل کنند. قبل از خواب نوزاد را نوازش کنید حس آرامش به نوزاد منتقل شود. از پوشاندن لس نامناسب هنگام خواب به نوزاد خودداری کنید و حتما سعی شود لس راحت برای نوزاد هنگام خواب نظر گرفته شود. حتما سعی شود اق نوزاد و یا مکانی که برای خواب نوزاد است، کاملا ریک شد.


بیشتر بخوانید: روش های تربیت فرزند اسلام


قولنج و دهای شکمی

یکی دیگر ازعواملی که عث گریه و بیقراری کودک میشود، قولنج دهای شکمی است. نوزاد بدو تولد و مدتی هنوز سیستم گوارشش کامل نشده است. مشکلات شکمی که همراه گاز شکم و یا قولنج شد میتواند به گریه های زیاد نوزاد منجر شود. پس از اینکه مامطمئن شد که گریه نوزاد از د شکم یا قولنج است میتواند مشورت متخصص کودک از قطره های ضد نفخ نوزادان استفاده کند. علت دیگر دهای شکمی نوزادان، ریفلاکس معده است. ریفلاکس، به برگشت اسید معده به مری گفته میشود. اگر برای مدت طولانی این مشکل ماندگار بود، احتمال آنفولانزای معده، آلرژی نوزاد به لاکتوز شیر و یا حتی یبوست داده میشود که حتما ید به متخصص نوزادان مراجعه شود.


بیشتر بخوانید: تربیت کودک دو ساله و خصوصیات این کودکان


ماساژ دادن نوزاد

کولیک یا همان دل پیچه نوزاد میتواند برای طولانی مدت بیقراری کودک را به دنل داشته شد. این مورد میتواند بسیار برای پ و ما آزار دهنده شد چرا که نوزاد بدون هیچ نوع دلیل ظاهری گریه میکند و معمولا شب و هنگام استراحت پ و ما رخ میدهد. ماساژ دادن به عنوان یکی از راههای موثر مان کولیک نوزادان است. برای این کار کودک را به آرامی ماساژ دهید و بعد از هر وعده شیر دادن نوزاد را به صورت ایسده قرار دهید و آرام به پشتش بزنید. نوزاد میتواند همزمان هم غذا بخورد و هم نفس بکشد و به این دلیل است که بدون وقفه توانایی شیر خوردن دارد. همین موضوع عث تولید گاز معده میشود، این ماساژمیتواند به خارج شدن این گاز از معده نوزاد کمک کند.


بیشتر بخوانید: مشاوره کودک: انواع زی کودکان


راههای دیگر آرام کردن نوزاد

یکی از علل ناآرامی نوزاد، پوشک کودک است. اگر کودک پوشک راحت نشد و یا اینکه نوزاد به جنس پوشک حساسیت داشته شدف ممکن است موجب اذیت نوزاد شود و گریه و بیقراری کودک را بهمراه داشته شد، لذا والدین ید هم از تمیز بودن پوشک اطمینان حاصل کنند و هم از جنس پوشک که کودک به آن پوشک حساسیت نداشته شد.


بیشتر بخوانید: نشانه های بیش فعالی کودکان چیست؟


سوالات متداول

اولین راه آرام کردن نوزاد چیست؟

یکی از راه های آرام کردن نوزاد مرحله اول خود ما است. نوزاد وقتی بیقرار است ما میتواند نوازش و آغوش گرفتن نوزاد او را آرام کند. این اولین راه برای آرام کردن نوزاد است. پ هم میتواند برای تکمیل این فرآیند به ما کمک کند.

برای خواندن کودک بد خواب ید چه کاری انجام داد؟

نوزادان را قبل از خواب هیجان زده نکنید و قبل از خواب محیطی آرامش برایش مهیا کنید. ما یا پ قبل از خواب نوزاد خود ارتط چشمی برقرار کنند. ارتط طولانی و معنادار چشم نوزاد یکی از محرکهای خواب نوزاد است.

کولیک یا دلپیچه نوزاد چیست؟

نوزاد میتواند همزمان هم غذا بخورد و هم نفس بکشد و به این دلیل است که بدون وقفه توانایی شیر خوردن دارد. همین موضوع عث تولید گاز معده میشود، ماساژ و گرفتن آرغ میتواند به خارج شدن این گاز از معده نوزاد کمک کند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:How to Soothe a Crying Baby

راه های آرام کردن نوزاد آشنا شوید

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۴:۰۸ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)