مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات .

مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات

۱۰ راهکار مهم برای رعایت بهداشت فردی در آقایان

5 / 5 ( 1 vote )

بهداشت فردی و نظافت شخصی از جمله مسائلی است که زندگی مشترک ید به آنها اهمیت داد. رعایت نظافت شخصی بر روابط عاطفی افراد و همچنین رضایت جنسی زوجین ثیرگذار است. عدم رعایت بهداشت فردی ممکن است روابط زناشویی، مشکلاتی را ایجاد کند. از نظر مشاوره خانواده ثیراتی مانند:

  • کاهش میل جنسی
  • سردی روابط زناشویی
  • جدا کردن بستر
  • کناره گیری از یکدیگر
  • انتقادهایی که عث دلخوری یکی از زوجین می شود
  • طلاق عاطفی

اکثرا خانم ها ناراضی هستند که شوهرم، نظافت شخصی خود را رعایت نمیکند. یا بعضی اوقات به نظم داخل خانه اهمیت نمی دهد. اکثر اوقات ید خودم به او تذکر بدهم که بهداشت فردی اش را رعایت کند. این روندی که هر روز ید به او تذکر بدهم مثلا حمام برود یا پاهایش را بشوید یا قبل از صرف غذا، دسنش را شستشو کند خسته کننده شده است. اغلب خانم ها از این وضعیت کلافه می شوند. نتجه ید گفت حال نظر مشاوره روانشناسی چیست؟

رعایت نظافت شخصی یقینا از مواردی است که عث می شود افراد حس بهتری از یکدیگر داشته شند و از کنار هم بودن لذت ببرند. این قضیه زمانی به یک دسر جدی تبدیل می شود که مثلا یکی از زوجین حتی دارای حساسیت جدی به بهداشت فردی داشته شد یا زمانی که همسر شما، وسواس نیز داشته شد. این موقعیت عدم رعایت نظافت شخصی شما قطعا برای همسرن غیر قابل تحمل خواهد بود.

برای اینکه این موضوع بتواند حل شود، راهکارهایی را مشاوره زناشویی بیان می کنیم:

از تذکر دادن خسته نشوید

برای ایجاد تغییر همسرن، شما نیازمند صرف زمان هستید. بدون وقت گذاشتن و تلاش کردن، ایجاد تغییر ناممکن است. شما مییست زمینه نظافت فردی و بهداشت شخصی به همسرن تذکر بدهید و این زمینه مستمرا تغییرات رفر همسرن را پیگیری کنید به اهداف مورد نظرن برسید. هرگز تصور نکنید که یک تذکر و ابراز ناراحتی، رفر همسرن می یست تغییر کند. شما ید صبور شید و برای ایجاد تغییرات اساسی، زمان بگذارید.

به آراستگی و نظافت خود اهمیت بدهید

شما ید به همسرن اهمیت موضوع نظافت شخصی را جدیت نشان دهید. سعی کنید این زمینه آرامش تمام، مواضع خود را مشخص کنید. به ظاهر خود اهمیت دهید و نشان دهید که شما نیز دوست دارید همسرن، ظاهری آراسته و تمیز داشته شد و هر چه او به نظافت شخصی خود بیشتر توجه کند برای شما عزیزتر خواهد بود. این زمینه از تشویق همسرن به رعایت نظافت شخصی اش غافل نشوید. لازم است که همسرن موتجه بشود که صورت رعایت بهداشت فردی از جانب او، روابط عاطفی بهتری پیش است.

به صورت غیرمستقیم و کنایه آمیز صحبت و رفر نکنید

زمینه عدم رعایت بهداشت فردی ممکن است اوایل ازدواج شما همسرن رویستی داشته شید و ترجیح دهید به صورت غیرمستقیم به او این پیام را برسانید که عدم رعایت بهداشت فردی او، شما را ناراحت می کند. این راه حل اشتهی است اگر شما انتخاب کرده اید زیرا ارسال پیام غیرمستقیم به همسرن ممکن است عث ایجاد سوءتفاهمات بیشتری شود. پس سعی کنید حرف های خود را بدون ایجاد تنش یا اتهام زدن یا سرزنش کردن به همسرن بزنید.

همسرن تعامل سازنده برقرار کنید

اگر بهداشت فردی همسرن برای شما غیرقابل قبول و آزاردهنده است سعی کنید مورد این مشکل یکدیگر صحبت کنید به جای اینکه بر روی خود این مشکل تمرکز کنید بهتر است بر راه حل های این موضوع کید کنید. برای صحبت کردن بهتر است زمان و مکان مناسبی را انتخاب کنید. او را متوجه این موضوع بکنید که هدف شما، تخریب و سرزنش کردن همسرن نیست بلکه می خواهید این مشکل حل شود.

از طرفی شما می توانید به همسرن متذکر بشوید که ممکن است این مشکل محیط کار، اجتماع یا خانواده برایش ایجاد مشکل کند زیرا ممکن است دیگران مستقیم این موضوع را به روی او نیاورند. این صورت ید به شوهرن گوشزد کنید تصوری که دیگران می تواند مورد او داشته شند برای شما نیز آزاردهنده است. هدف شما این است که او فرد آراسته تری شد و مورد احترام همگان شد.

مردانی که نظافت شخصی خود سهل انگار هستند چکار کنیم؟

نگاه مشاوره خانواده آویژه:

سلام یکی از گلایه های خانم ها اینه که میگن شوهرشون خیلی نظافت شخصیش رو رعایت نمیکنه و هرچی هم بهش میگم توجه نمیکنه!!!
پاسخ ید بگم چند دلیل برای رفر این دسته از آقایان وجود داره که عث سهل انگاری اونا رعایت نظافت شخصیشون میشه و حتی جالبه بهتون بگم این مساله اینق وجود داشته و داره که تعالیم دینی ما رعایت کردن اون رو همتراز ایمان داشتن دانستند مثل حدیث(النظافه من الایمان)


بیشتر بخوانید: مشاوره خانواده تلفنی


اما این دلایل عدم رعایت نظافت شخصی چیست؟

✅یکی از دلایل این رفر آقایان میتونه کل بین بودن اونا حس بویایی و بینایی نسبت به خانمشون شه و اینکه آن چیزی رو که خانمشون میبینه اونا به اون اندازه دقت و ااک و توجه نمیکنند بسیاری از مواقع لکه های روی لس و یا عرق بدن و بلند شدن ناخنشون رو متوجه نمیشن و بهمین خاطر اقدامی برای رفع اون نمیکنند و همین مساله خانمشون رو میرنجونه.

✅نکته دوم اینکه مرد بیشترین فعالیت بدنی رو بیرون از منزل داره وبخش اعظمی از وقتش بیرون هست و خوب فضای بیرون از منزل اینق آلودگی وجود داره که عث میشه اکثریت مردها کسب آلودگی روی بدن هاشون شبیه به هم شند و به مرور به امری بدیهی تبدیل میشه و همین مساله عث میشه از رعایت نظافت روزانه کمی غافل بشوند.

✅نکته دیگه اینکه مردان قابلیت برنامه ریزی زیادی دارند و حتی این موضوع نیز از این قابلیتشون میخوان استفاده کنند. مثلا حتی اگه متوجه آلودگی بدنشون بشوند برای رفع اون دنل برنامه ریزی خاصی میگردند. مثلا اگر بدنش آلوده شه و قرار شه خانمش همبستر بشه به خودش میگه به جای اینکه قبل از این رفر حمام برم بعد از اینکه خانمم همبستر شدم یکدفعه حمام میرم و یک تیر دو نشان میزنم. ولی غافل از این هست که این همبستری به شدت موجب انزجار خانمش میشه.

✅البته یک دلیل دیگه عدم انجام این رفر آقایان اینه که خانمشون ست موقع خستگی و تحلیل رفتن هورمون هاشون و یا غارتنهایی از اونا میخواهیم به نظافتشون توجه کنند و خوب طبیعیه که واکنش اونا ((نه)) هست.

به هرحال چه ید کرد؟

✅اولین کار اینه که یک خانم بتونه توانایی برقراری یک گفتگو رو همسرش داشته شه. گفتگویی که اون دو فاکتور عدم کوچک کردن و همدلی شوهر اون موج میزنه. مسفانه برخی خانم ها ادبیاتی همچون اینکه: پاشو برو حموم و بدنت خیلی بو میده و نزدیک من نیا و… موجب میشن مردشون لجوج و بی تفاوت شه و یا اینکه موقعیت مناسبی این مساله رو مطرح نمیکنند. مثلا به محض ورود همسرشون به خونه به اونا میگن خیلی بوی عرق میدی و برو دوش بگیر و یا چرا لس هات کثیفه و چجوری اینا بیرون رفتی و آبرو برامون نگذاشتی موقعیت مناسبی طرح موضوع نمیکنند.

ضمنا وقتی این ادبیات رو به کار میبرن همسر اونا هیچ همدلی رو نمیبینه و حس میکنه همسرش خودخواهه. پس بهتره قبل از این که بخواهید شوهرتون طرح موضوع کنید اول هاش همدلی کنید مثلا بهش بگید ظاهرا بیرون خیلی گرم بوده؟ امروز خیلی هوا آلوده بوده ؟ این ادبیاتمون همسرتون میفهمه که شما کش کردید.

گام های مهمی که شما مییست برای حل این مشکل بردارید

✅گام بعدی اینکه شوهرتون رو مقصر آلوده بودنش نکنید و نگید که چرا مواظب لسهات نیستی و مگه چکار میکنی اینق بو میدی بلکه عوامل بیرونی رو که عث این کار شدن پیدا کنید مثلا بهش بگید چق هوا امروز آلوده بوده که یقه پیراهنت رو چرک کرده؟ و یا هوا خیلی گرم بود و همه عرق از سرو تنشون سرازیر شده بود!!

✅گام بعدی اینکه براش تعیین تکلیف نکنید و بهش نگید برو حمام که اقتدارش از بین بره بلکه جوری هاش حرف بزنید که احساس کنه حمام رفتن یک راهکاری که خودش داره ارائه میکنه. مثلا بهش بگید وقتی یه دوش مگیری سرحال تر میشی؟؟ و یا خستگیت میره وقتی دوش میگیری؟

✅نکته دیگه اینکه اونو هرگز مقایسه نکنید مثلا نگید فلانی همیشه نظافتش رو رعایت میکنه ولی تو بی توجهی!!!

✅گام بعدی همکاری اون است مثلا اینکه بهش بگید هرموقع خواستی بری بگو حوله و لس تمیز واست بیارم.

✅گام بعدی اینکه برای این رفرش دلایلی منطقی بیارید. مثلا بهش بگید میخوام ماشین لسشویی رو روشن کنم میشه لست رو بدی بریزم داخل ماشین؟

✅نکته بعد اینکه وقتی به نظافتش میرسه خیلی از او تعریف کنید که چق از دیگران سرتر میشه!!

✅نکته دیگه اینکه بهش بگید میدونی که اگه اون عرق کرده و لسش آلوده شده به خاطر تلاشش برای خانواده هست و قدانش هستی و سلامتیش برات مهمه و از اینکه اونم به نظافتش اهمیت میده .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: Personal hygiene: 20 tips for better personal care

۱۰ راهکار مهم برای رعایت بهداشت فردی آقایان

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۶:۱۴ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)