مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات .

مشاوره روانشناسی عواطف و احساسات

مراسم ازدواج دانشجویی ، مزایا و چالشها

5 / 5 ( 1 vote )

مراسم ازدواج دانشجویی مراسمی است که آن زوجینی که دوران دانشجویی هستند یکدیگر پیوند زناشویی میبندند . پیوندی که سادگی و شور و نشاط جوانی آغاز شده است و مراسمی به همان سادگی رسمی میشود . مراسم ازدواج دانشجویی نماد ساده زیستن و سهل کردن مشکلات و دوری از تکلف و اسراف های رایج برای مراسم های گوناگون است . مراسم هایی که هزینه های زیاد و گاهی نجومی ز هم تضمین کننده زندگی زناشویی نیستند . فقط عث به وجود هزینه های گزافی میشود که مدتها گرین گیر زوجین است . مراسمات ازدواج دانشجویی به ما می آموزد که حتی هزینه کم نیز میتوان زندگی مشترک را آغاز کرد .

حتما لازم نیست برای نشان دادن شادمانی خود از ازدواج مهمانی ها و مراسم هایی هزینه های سر سام آور برگزار کنیم . برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی واقع س ساده زیستی و قناعت را برای ما بر دارد . این زمینه مشاوره خانواده نیز می تواند بسیار راهگشا و کمک کننده شما عزیزان شد.

هزینه مراسم ازدواج های دانشجویی

هزینه ازدواج دانشجویی واقع اصلی ترین مزیت و مشخصه مراسم ازدواج های دانشجویی است و بزرگترین پیام این نوع ازدواج را بر دارد . این روزها یکی از دلایل عدم تمایل به ازدواج از سمت جوانان همین هزینه های سرسام آور شروع زندگیست . نکته قابل توجه این است که این همه ازدواج که ممکن است عث مقدار زیادی بدهی و قرض شود فقط برای شروع زندگی هزینه میشود .

هزینه مراسم ازدواج دانشجویی به قی پایین است که تقری قابل مقایسه مهمانی های تجملاتی رایج این روزها نیست . از جالب ترین نکته ها مورد هزینه مراسمات ازدواج دانشجویی این است که تعداد زیادی از زوجین هزینه کم یک جشن بزرگ به خانه بخت میروند . بخاطر هزینه ازدواج دانشجویی است خیلی از جوانان به این سبک و روش زندگی خود را آغاز میکنند . خوشبخنه این سبک از ازدواج محبوبیتی روز افزون بین جوانان پیدا کرده است .

ثبت نام مراسم ازدواج دانشجویی

ثبت نام مراسم ازدواج های دانشجویی شاید سوال خیلی از جوانان و زوجینی است میخواهند به این روش پیوند خود را جشن بگیرند . برای ثبت نام مراسم ازدواج زناشویی ید حتما مدت زمان مشخص شده آن سال ازدواج دائم کرده شید . کشور ما معمولا جشن های ازدواج دست جمعی رسومات و عرف جایگاهی ندارند . اما ازدواج دانشجویی داسن متفاوتی دارد .

ثبت نام مراسم ازدواج های دانشجویی هر سال استقل بیشتری نسبت به سال گذشته مواجه میشود . کسانی که پی برگزاری مراسم ازدواج های دانشجویی هستند قطعا ک لایی از هدف اصلی زندگی زناشویی دارند . آنها به جای کید بر بعد مالی ازدواج بعد فواید و ابعاد معنوی آن را نظر میگیرند . آنها مقدار پولی را که به خاطر انتخاب مراسم ازدواج دانشجویی صرفه جویی میشود را برای زندگی بهتر هزینه میکنند .

چگونگی برگزاری مراسمات ازدواج دانشجویی

چگونگی برگزاری مراسم ازدواج های دانشجویی بر اساس یک برنامه ریزی دقیق انجام میشود . افراد برای اطلاع از چگونگی برگزاری مراسم ازدواج های دانشجویی تنها کافیست به سایت های مرتبط و معرفی شده مراجعه کنند . بعد از ارائه مدارک مورد نیاز و تکمیل پرونده مربوط ، زمان برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی شما مشخص و اعلام میشود . زوجین ید دقت کنند که مدارک مورد نیاز را حتما زمان تعیین شده و به موقع ارائه کنند . غیر اینصورت امکان دارد مجبور شوند یکسال برای این موضوع صبر کنند . مراسمات ازدواج دانشجویی به این صورت است که تعدادی از زوجین را معمولا سالنی گرد هم جمع میکنند . خانواده های جه یک آنها نیز معمولا حضور دارند . این مراسم مانند همه مجالس ازدواج به جشن و شادی و دعای خیر برای زوجین میپردازند .

شرایط ثبت نام مراسم ازدواج های دانشجویی

شرایط ثبت نام مراسمات ازدواج دانشجویی به قرار زیر است :

  • اقدام به ثبت نام اینترنتی برای ازدواج دانشجویی .
  • ارائه اصل کارت ملی دختر و پسر ارائه اصل شناسنامه و اصل کارت دانشجویی زوجین . همچنین ارائه عقد نامه نیز از ملزومات شرایط ثبت نام مراسم ازدواج های دانشجویی میشد .
  • روند جدید هر زوج برای خودشان یک صفحه شخصی سایت دارند . بعد از انجام مسائل ذکر شده و شرکت آزمون مشخص شده هماهنگی ها برای حضور آنها مشهد مقدس انجام میشود .
  • زوجین مییست ۸الی ۱۲ روز ذکر شده و مقرر به محل اقامتی که از قبل مشخص شده مراجعه کنند روند اسکان آنها توسط مسئولین این امر انجام شود مشکلی برای اسکان نداشته شند . غیر اینصورت ممکن است که زوجین نا هماهنگی به وجود آمده کمی اقامت خود مشهد مقدس به سختی برخورد کنند .

حرف دیگران

شاید برخی از زوجین نگران حرف دیگران برای نحوه برگزاری مجلس ازدواج شند . حرفهایی مورد اینکه چرا زندگیشان را ساده و راحت شروع میکنند . آنها نمیخواهند بخاطر یک شب مدت ها زیر قرض و بدهی شند . ست است که گاهی بعضی از افراد این نوع ازدواج را عجیب میدانند و آن را نمیپسندند . اما زوجینی که قصد ازدواج دانشجویی را دارند نید بخاطر حرف دیگران تصمیم خود را عوض کنند . مشاوره ازدواج نیز به شما گفته خواهد شد که زندگی شما و صلاح آن ید برای شما جه اهمیت شد . حرف و اعتراض افراد دیگر نید شما انرژی و دید منفی نسبت به این موضوع ایجاد کند . ازدواج دانشجویی قطعا از بهترین راه های شروع زندگی مشترک میشد .

مخالفت خانواده ها

اغلب زوجینی که قصد ازدواج دانشجویی را دارند ممکن است ابتدا مخالفت خانواده ها روبرو شوند . خانواده ها به دلیل مهری که نسبت به فرزند خود دارند آرزوی دیدن آنها را مراسم ازدواج شان دارند . بنابراین معمولا کلی برنامه و هدف برای آن روز از قبل تدارک دیده اند . برنامه هایی که منجر به شکوه برگزار کردن آن روز و شب بخصوص بشود . به همین دلیل زمانی که زوجین از تصمیم خود بگویند ممکن است خانواده ها مخالفت کنند .

این حالت زوجین مکلف هستند که حفظ و کنترل آرامش خود این موضوع را مدیریت کنند . مراجعه به مشاوره خانواده و روانشناسی این زمان قطعا مفید است . کمک یک مشاوره زبده قطعا این مدیریت سهل تر انجام میشود . قطعا اگر خانوادهایمان فضایی آرام صحبت و مذاکره کنیم به نتیجه میرسیم . مخالفت خانواده ها گاهی نیز از عدم آگاهی است . اگر آنها را مزایای ازدواج دانشجویی آشنا کنیم موافقت میکنند .

ازدواج های جمعی

امروزه بحث هزینه های زیاد و بیهوده برای مراسم ازدواج نه تنها کشور ما بلکه همه دنیا مطرح است . همه کشورها این روزها مراسم های ازدواج به صورت جمعی رونق بیشتری پیدا کرده است . از مهمترین اصول مدیریت زندگی بحث انطق و سازگاری مسائل روز میشد . خب این روزگاری که ما سپری میکنیم این حجم از هزینه ها و فشار های اقتصادی تکلیف چیست ؟ آیا ید برای یک شب شادی مدتها و شاید چند سال زیر ر قرض و بدهی شیم ؟ آیا بهتر نیست ر سبک تر وارد زندگی مشترک شویم ؟ . هر چق که ما آرامش روانی بیشتر و استرس کمتر وارد رابطه زناشویی خودک شویم بهتر است . ما میتوانیم که سرمایه خود را به جای استفاده این قضیه برای تهیه مسکن بهتر و کیفیت زندگی بهتر خرج کنیم و از آن بهره ببریم .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

خدمات مرکز

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Marriage and Academia: Finding the Balance between

مراسم ازدواج دانشجویی ، مزایا و چالشها

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۹:۱۹ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)